خودروی برقی و مفهومی جدید نیسان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خودروسازی نیسان در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودروی توکیو ژاپن ۲۰۱۹ از یک خودروی تمام برقی و مفهومی به نام آریا (Ariya) رونمایی کرد.

نیسان از یک خودروی عجیب و برقی مفهومی در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ رونمایی کرد؛ این خودرو بخاطر بهره‌مندی از دستیار مجازی koi fish، طراحی عجیب و جعبه‌ای شکل و آوازخوانی‌اش قابل توجه است؛ اما نکته‌ای که از همه بیشتر در این خودرو جلب توجه می‌کند سادگی آن است! برای نخستین بار در چند سال اخیر شما می‌توانید به یک خودروی مفهومی از نیسان نگاه کنید و ببینید که قرار است در آینده شرکت چه‌کار کند… .

نیسان درباره اجزای مکانیکی این خودرو اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است، این شرکت تنها به گفتن این مورد بسنده کرده که آریا، طراحی شده تا از یک موتور الکتریکی دوگانه و سیستم چهرچرخ‌محرک سود ببرد.

طراحی آریا به‌گونه‌ای انجام شده است که به‌نظر می‌رسد بتواند تا سال آینده وارد خط تولید گردد. این خودرو که یک کراس-SUV برقی است به کراس‌اوور برقی جگوار یعنی i-Pace نزدیکی دارد. چراغ‌های خشن، باریک و بلند این دستگاه یادآور چراغ خودروهای تازه‌واردی چون بایتون و فارادی-فیوچر است.

آریا همانند نمای بیرونی‌اش، از نمای داخلی ساده‌ای بهره می‌برد. کابین خودرو میزبان یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی به‌صورت افقی است که از میان فرمان می‌گذرد و به مرکز داشبورد ختم می‌شود. نیسان بخاطر بهره‌نبردن از هرگونه دکمه‌ی فیزیکی در این کابین به خود می‌بالد (البته به‌جز یک دکمه برای هدایت سیستم اطلاعات-سرگرمی و تنظیمات خودرو برروی نمایشگر). برای کنترل سیستم تهویه-مطبوع این خودرو، یک ردیف دکمه‌های لمسی در قسمت پایینی داشبورد تعبیه شده است.

نکات هوشمندانه دیگری هم درباره‌ی آریا وجود دارد؛ مانند: تشخیص تلفن‌هوشمند راننده و تطبیق تنظیمات خودرو مطابق آن و تجهیز این خودرو به پیچیده‌ترین نسخه‌ی دستیار رانندگی نیسان به نام ProPilot Driver. اگر نکته‌ای منفی دربار‌ه‌ی این خودرو وجود داشته باشد این است که بخاطر ظاهر ساده‌اش اصلا در ذهن نقش نمی‌بندد.

اما بهترین نکته درباره‌ی این خودرو این است که برخلاف همیشه، اینبار خودرویی معرفی شده است که برای تولید زودهنگام (در مقایسه با بقیه‌ی خودروهای مفهومی) مناسب است و می‌تواند به‌زودی وارد خط تولید گردد. احتمالا این خودرو طرفداران مختص به خود را خواهد داشت… .

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع