حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خودرو چینی Model 3 در سایت تسلا رؤیت شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تسلا حدود هشت ماه پیش کار ساخت کارخانه Gigafactory 3 را در شانگهای چین به پایان رساند و بلافاصله تولید خودرو Model 3 را آغاز کرد تا اینکه دو هفته پیش گزارش داد که تولید این دستگاه به پایان رسیده است.

این کمپانی آمریکایی تاریخ ۱۴ اکتبر را زمان آغاز تولید این محصول تعیین کرد اما از آن جایی که باید طبق برخی قوانین دولتی عمل می‌کرد، برنامه خود را با کمی تأخیر تنظیم نمود.

حالا تسلا رسماً اعلام کرده که تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و تصاویر مربوط به ماشین در دست ساخت نیز به همین موضوع دلالت دارند و نشان می‌دهند که کارخانه Gigafactory 3 محل ساخت و تولید خودرو Model 3 است.

در این بین، علی‌رغم اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این ماشین مشخص نشده ولی تسلا صفحه مربوط به Model 3 را بروز کرده تا مدل ساخت چین آن که از آپشن دنده اتومات بهره می‌برد را هم در این درگاه قرار دهد.

برای معرفی این رویداد، تسلا تصاویر زیر را در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر کرد و نوشت:

مشتریان بدانند که موجودیت خودروی تولید شده را باید سازمان‌های مربوطه تأیید کنند و به این نکته هم توجه داشته باشند که زمان تحویل این ماشین زودتر از روزهای ابتدایی سال آتی میلادی نخواهد بود چرا که تاریخ احتمالی عرضه نیز کاملاً بستگی به تاریخ تحویل خودروهای رزرو شده فعلی و نسخه بدون دنده اتومات دارد که در شش ماه اخیر به ثبت رسیده‌اند

نمونه چینی خودروی Model 3 تسلا با قیمت ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد تا از این نظر قیمت آن تنها ۳ درصد با نسخه آمریکایی‌اش فرق داشته باشد. به علاوه، مشوق‌های استفاده از خودروهای برقی نیز در آینده باعث کاهش قیمت این دستگاه خواهند شد.

در پایان اشاره کنیم که تسلا می‌گوید وقتی انتظارات سازمان‌های دولتی را برآورده کرد، تولید خودرو Model 3 که در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه در هفته است را از سال آینده به ۳۰۰۰ دستگاه در هفته خواهد رساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع