حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بی‌ ام‌ و M5 تیونینگ جی پاور با قدرت ۷۷۰ اسب‌بخار رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تیونر جی‌پاور نسخه‌ی جدید بی‌ام‌و M5 را رونمایی کرد که ۷۷۰ اسب‌بخار قدرت دارد و در عرض ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

به‌جرئت می‌توان گفت قدرت ۶۰۰ اسب‌بخاری بی‌ام‌و M5 کد F90 واقعا برای خودرویی سدان زیاد است؛ ولی برای برخی از افراد حد‌و‌مرزی وجود ندارد و دقیقا اینجا است که شرکت‌های تیونینگ وارد عمل می‌شوند. تیونرها همیشه راهی برای افزایش قدرت پیشرانه‌ی خودرو پیدا می‌کنند و حالا نوبت به بی‌ام‌و M5 جدید رسیده تا زیر تیغ جراحی تیونرها قرار گیرد. شرکت تیونینگ جی‌پاور (G-Power) یکی از اولین تیونرهایی بود که روی بی‌ام‌و M5 کار کرد. 

این تیونر آلمانی بسته‌ی تقویتی برای بی‌ام‌و M5 طراحی کرده که قدرت پیشرانه را تا ۸۰۰ اسب‌بخار و گشتاور آن را تا ۱،۰۰۰ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. چنین اعداد درخورتوجهی درکنار سیستم چهارچرخ محرک، قدرتی درحد خودروهای سوپراسپرت را دراختیار M5 قرار می‌دهند. با چنین مشخصاتی، M5 می‌تواند در زمانی حدود ۱۰ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۲۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند که از این نظر نیز، با خودروهای سوپراسپرت می‌تواند رقابت کند. 

bmw m5

در ادامه بخوانید:

اخیرا تیمی به‌نام AutoTopNL یکی از همین بی‌ام‌وهای جی‌پاور را آزمایش کرده است. در آزمایش AutoTopNL، بی‌ام‌و M5 جی‌پاور برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت، فقط به ۳/۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد و در ۱۰/۰۷ ثانیه نیز به سرعت ۲۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا می‌کند.

این تنها بخشی از ماجرا است. با نگاهی دقیق‌تر به نتایج آزمایش متوجه می‌شویم M5 جی‌پاور برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتربر‌ساعت فقط به ۶/۷۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۱۱ کیلومتر‌بر‌ساعت اعلام شده است. سرعت‌گیری صفر تا ۲۵۰ کیلومتربرساعت این خودرو نیز ۱۶/۳۵ ثانیه طول می‌کشد و مسافت ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت را نیز تنها در ۱۸/۷۱ ثانیه طی می‌کند. این اعداد و ارقام با درنظرگرفتن وزن و ابعاد بی‌ام‌و M5 بسیار درخورتوجه هستند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع