همکاری شرکت ARM و هواوی پس از 5 ماه از سر گرفته می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ARM پس از یک وقفه پنج ماهه، همکاری خود با هواوی را از سر می گیرد. این شرکت وظیفه طراحی و تامین تراشه های موردنیاز هواوی را بر عهده گرفته است.

بسیاری از شرکت های آمریکایی پس از ورود نام هواوی به لیست سیاه بخش اقتصادی، همکاری خود با این غول چینی را موقتا قطع کرده اند. از جمله این کمپانی ها می توان به گوگل و کوالکام اشاره کرد. کمی پس از این واقعه، شرکت بریتانیایی ARM نیز همکاری خود با هواوی را متوقف کرد.  

با این حال کمپانی ARM امروز اعلام کرد که به تامین تراشه برای محصولات هواوی ادامه خواهد داد. این تصمیم، پس از توافق تیم حقوقی ARM بر سر عدم ارتباط معماری های v8 و v9 این شرکت به ایالات متحده، گرفته شده است. به بیان دیگر، تامین این فناوری ها برای کمپانی چینی، موجب نقض محدودیت های فعلی ایالات متحده نمی شود.

شرکت ARM در بیانه ای توضیح داد:

ARM می تواند امکان پشتیبانی از کمپانی چینی HiSilicon برای معماری v8-A و همینطور نسل بعدی این معماری را فراهم آورد. چراکه طبق یک بررسی جامع، مشخص شده که این دو معماری در اصل به بریتانیا تعلق دارند.

شرکت ARM به طور فعالانه با دفاتر رسمی خود در خصوص ارائه پشتیبانی برای همکار خود یعنی HiSilicon در ارتباط بوده و در محدوده راهبردهای تعریف شده، عمل می کند.

هواوی برای ساخت پردازنده های لازم در محصولات هوشمند خود، به طراحی های ARM نیاز دارد؛ با این حال پس از منع تامین محصولات آمریکایی، این شرکت با چالش های متعددی مواجه شد.

علیرغم تصمیم گیری ARM، تجارت هواوی با سایر کمپانی های آمریکایی هنوز در وضعیت نامشخصی به سر می برد، چرا که تحریم های موقتی از سوی ایالات متحده، در ماه نوامبر منقضی می شوند. حال باید دید که این شرکت چینی برای به حداقل رساندن اختلال های تجاری خود به چه اقدام هایی روی خواهد آورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع