گلکسی S11 سامسونگ از تراشه اگزینوس 990 استفاده نمی کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – چیپست اگزینوس 990 در گوشی های گلکسی S11 به کار نمی رود. ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد در آینده نزدیک یک پردازنده پرچمدار جدید معرفی کند.

اطلاعات جدیدی درباره گوشی گلکسی S11 منتشر شده است. یکی از سوالات مهم در ذهن کاربران سامسونگ، تراشه به کار رفته در گوشی های پرچمدار نسل آینده است. با رونمایی از اگزینوس 990، انتظار می رفت که سامسونگ از این تراشه در محصولات 2020 خود استفاده کند، هرچند که این انتظار احتمالا برآورده نمی شود.

طبق شایعات منتشر شده پیرامون گلکسی S11، اگزینوس 990 در این محصولات مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا به زودی از تراشه کارآمدتری رونمایی کند.

همانطور که می دانید، سامسونگ در ژانویه سال 2019، از وجود تراشه های اگزینوس 9820 در گوشی های گلکسی S10e، گلکسی S10 و S10 پلاس خبر داد. بنابراین می توان حدس زد که رونمایی بزرگ دیگری به زودی در سال 2020 رخ خواهد داد و شاید در آن هنگام، مشخصات بیشتری از گلکسی S11 آشکار شود.

طبق اخبار افشاگر معروف سامسونگ، Ice_Universe نام اگزینوس 990 در واقع به پیروی از رویه نام گذاری عددی پس از اگزینوس 980 انتخاب شده است. اما با توجه به میان رده بودن اگزینوس 980، این تراشه احتمالا در گوشی های گلکسی سری A آینده سامسونگ به کار خواهد رفت. البته باید خاطر نشان کرد که اگزینوس 990 نیز علیرغم استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری EUV بهبود یافته و پشتیبانی از شبکه های 5G، به احتمال زیاد برای گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ در سال 2020 در نظر گرفته شده است. شایعات نشان می دهند که گلکسی S11 از اگزینوس 9830 بهره می برد؛ با این حال اظهار نظر درباره برنامه های آینده سامسونگ کمی زود است.

تاکنون مشخصات احتمالی متعددی برای S11 منتشر شده اند که از جمله آن ها می توان به دوربین عالی، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر، سطح بزرگتر برای سنسور اثر انگشت، نمایشگر بلندتر و سخت افزار در حال ساخت آن، اشاره کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع