نسل بعدی آیفون به نمایشگرهای LTPO مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوشی های آینده آیفون به احتمال زیاد از نمایشگرهای LTPO بهره می برند که علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در اختیار کاربران قرار می دهند.

غیر از اپل واچ سری 5، هیچ یک از محصولات دیگر کمپانی اپل دارای ویژگی نمایشگر همیشه روشن نیستند، اما به لطف کاربرد نمایشگرهای LTPO، نسل بعدی گوشی های آیفون نیز به زودی از این ویژگی برخوردار خواهند شد.

فناوری LTPO یا همان پلی کریستالین اکسید کم دما، در نسل بعدی گوشی های آیفون به کار گرفته خواهد شد. این فناوری موجب مصرف انرژی کمتری شده و می تواند پیکسل های نمایشگر را به طور جداگانه خاموش کند. اپل مدعی است که دستگاه های سری 4 و 5 مجهز به LTPO می توانند بیش از 18 ساعت شارژ نگه دارند، البته محصولات سری 5 از قابلیت نمایشگر همیشه روشن برخوردار هستند.   

انتظار می رود که کاربرد نمایشگرهای LTPO در گوشی های آیفون، منجر به کاهش مصرف انرژی تا 15 درصد نسبت به نمایشگرهای LTPS (پلی سیلیکون کم دما) در بسیاری از محصولات فعلی شود. با توجه به اینکه آیفون های 11، 11 پرو و 11 پرو مکس در حال حاضر دارای باتری با ظرفیت بسیار بالایی هستند، فناوری LTPO آسودگی بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

کاربرد استفاده از نمایشگرهای LTPO در گوشی های آیفون قطعی است. همانطور که می دانید، پیش از تولید آیفون های مجهز به نمایشگر اولد (آیفون X در سال 2017)، این نمایشگر در سال 2015 در ساخت اپل واچ به کار گرفته شد. به نظر می رسد که هر فناوری جدید ابتدا در ساعت های هوشمند اپل مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت موفقیت، در محصولات پرطرفدارتر یعنی گوشی های آیفون به کار می رود.

با نظر به اینکه فناوری LTPO برای دو نسل در اپل واچ ها وجود داشته، می توان پیش بینی کرد که گوشی های آیفون 12 بالاخره با نمایشگرهای LTPO وارد بازار می شوند. طبق شایعات منتشر شده، این گوشی ها نخستین سری از دستگاه های اپل با قابلیت پشتیبانی از مودم های 5G خواهند بود. باید خاطر نشان کرد که هنوز زمان خاصی جهت عرضه LTPO برای آیفون ها تعیین نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع