حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کشور چین با سرمایه گذاری 29 میلیاردی به جنگ قطعات نیمه هادی آمریکا می رود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آمریکا بدون شک یکی از اصلی ترین سازندگان قطعات نیمه هادی در جهان به شمار می رود. حال کشور چین تصمیم گرفته تا با سرمایه گذاری 29 میلیاردی، به سلطنت آمریکا در این زمینه پایان دهد.

کشور چین به منظور تقویت بخش نیمه هادی و کاهش وابستگی صنعتی به ایالات متحده آمریکا، راه اندازی یک صندوق ارزی با پشتیبانی دولتی به ارزش 28.9 میلیارد دلار (معادل 204 میلیارد یوان) را رسما اعلام کرد.

این سرمایه به وسیله شرکت صندوق سرمایه گذاری صنعت مدار مجتمع چین جمع آوری شده است. وزارت امور مالی چین حدود 22.5 میلیارد یوان و بازوی سرمایه گذاری بانک توسعه مبلغ 22 میلیارد یوان را به این طرح اختصاص داده اند. باقی بودجه نیز به وسیله دولت های محلی و سرکت های دولتی تامین شده است.

این بودجه قرار است صرف سرمایه گذاری دوم IC Fund شود و به بخش های متعدد، از طراحی و ساخت پردازنده گرفته تا آزمون و بسته بندی تراشه اختصاص خواهد یافت. به علاوه رهبران صنعتی بزرگ مثل شرکت های هواوی، ZTE و گروه شینهوا تحت پشتیبانی این سرمایه قرار دارند.

چین بزرگ ترین وارد کننده تراشه در جهان به شمار می آید. به همین خاطر پکن در تلاش است تا وابستگی خود به واردات نیمه هادی (که مبلغ سالانه آن به حدود 200 میلیارد دلار می رسد) را کاهش دهد.  چرا که این وابستگی موجب کاهش امنیت ملی چین شده و توسعه بخش فناوری داخلی را با مشکل مواجه می کند. در نتیجه، بودجه 204 میلیارد یوانی صرف تلاش های پکن جهت ساخت داخلی زنجیره تامین نیمه هادی خواهد شد.

البته زمانبندی تشکیل صندوق جدی IC Fund یک امر حیاتی با توجه به افزایش نبرد تجاری بین آمریکا و چین است. همانطور که می دانید، بسیاری از آژانس های دولتی و کمپانی های چینی در لیست سیاه ایالات متحده وارد شدند که از جمله آن ها می توان به سازندگان تجهیزات نظارتی مثل Hikvision، Dahua، تولید کننده های فناوری شناسایی چهره و صوت مثل Megvii و IFIytek و همچنین غول هوش مصنوعی چین یعنی SenseTime اشاره کرد. بدین ترتیب هر شرکت آمریکایی پیش از انجام معامله با شرکت های ثبت شده در لیست سیاه، باید در ابتدا به دنبال مجوز قانونی از سوی ایالات متحده باشد.

در این شرایط بحرانی، تلاش پکن برای کاهش وابستگی به تراشه های آمریکایی، موضوع مهمی برای کشور به شمار می آید. به نظر می رسد که کشور چین از حداکثر منابع خود برای رقابت با ایالات متحده استفاده می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع