حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرویس PlayStation Vue به‌زودی تعطیل می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس گزارش اخیر سونی، سرویس PlayStation Vue بنا به دلایل مختلف در روز دهم بهمن ماه برای همیشه از دسترس خارج می شود.

چند سالی است که سرویس های اشتراکی به خاطر سادگی و قیمت مناسب مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند و شرکت های مختلفی از جمله سونی و مایکروسافت، امکانات گوناگونی را تقدیم کاربران خود می کنند. در حالی که این سرویس ها ابتدا در حوزه فیلم و سریال پدیدار شدند، اما بعدها به دنیای بازی ها نیز قدم گذاشتند که از جمله موفق ترین آن ها می توان به Xbox Game Pass و PlayStation Now اشاره کرد.

در این میان، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به عنوان یکی از غول های صنعت بازی های ویدیویی در عرصه سرویس های اشتراکی فعالیت های زیادی داشته که ظاهرا یکی از این سرویس ها آن طور که باید و شاید عمل نکرده و در بخش هایی، انتظار این شرکت ژاپنی را برآورده نکرده است. به بیان دقیق تر، چند روزی است که شایعه های مختلفی در رابطه با تعطیلی دائمی PlayStation Vue به خاطر عملکرد ضعیف این سرویس به گوش می رسد که سونی ساعاتی پیش در واکنش به این گزارش ها، رسما اعلام کرد که سرویس مذکور در روز دهم بهمن ماه (30 ژانویه 2020) رسما بسته خواهد شد.

آقای جان کودرا (John Kodera)، رئیس سونی طی پیامی خاطرنشان کرد که به دلیل محتوای شبکه ای گران قیمت این سرویس و رشد ضعیف آن در طول چند سال اخیر، این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته تا بجای ادامه پشتیبانی از PlayStation Vue، آن را برای همیشه تعطیل کند و از این پس روی تجارت اصلی خود یعنی بازی های ویدیویی متمرکز شود.

سرویس PlayStation Vue

آقای جان کودرا در این باره می گوید:

متاسفانه تغییر و رشد صنعت شدیدا رقابتی سرویس اشتراکی تلویزیونی به همراه محتوای شبکه ای بسیار گران قیمت، بسیار کندتر از چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم. به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم که بجای تمرکز روی چنین سرویس ها، تمام توجه و تمرکز خود را روی تجارت اصلی سونی یعنی بازی های ویدیویی قرار دهیم.

در صورتی که اشتراک سرویس PlayStation Vue شما به این زودی ها به پایان نمی رسد، نگران نباشید! بر اساس گفته سونی، این سرویس تا زمانی که عضویت شما خاتمه یابد، مشابه گذشته فیلم ها و سریال ها را در اختیارتان قرار خواهد داد. با این حال، بدیهی است که امکان تمدید و یا خرید دوباره اشتراک این سرویس وجود نخواهد داشت.

PlayStation Vue برای نخستین بار در سال 2015 راه اندازی شد و به مدت چهار سال خدمات و امکانات مختلفی را برای کاربران خود به همراه آورد. سرویس استریم محوری که به مشاهده تلویزیون به همراه کابل و پرداخت هزینه برای کانال های پولی خاتمه داد و صرفا به ازای دریافت مبلغ مشخص به صورت ماهیانه، امکان تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به صورت آنلاین را برای مشترکین خود را فراهم کرد. با همه این ها، ظاهرا عمر این سرویس پس از چهار سال به پایان رسیده و بنا به عملکرد ضعیف، باید با آن خداحافظی کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع