حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تأخیر احتمالی در زمان معرفی وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اوایل ماه جاری میلادی تصاویر زیادی از گوشی وان‌پلاس ۸ منتشر شد و یک هفته بعد از آن هم عکس‌هایی از دستگاه پیشرفته‌تر یعنی وان‌پلاس ۸ پرو به دستمان رسید. این پرچمداران قرار است در سال بعد معرفی شوند ولی به تازگی یکی از منابع خبری موثق، تاریخ تقریبی زمان رونمایی از آنها را مشخص کرده است.

رونمایی از گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰

حساب کاربری مکس جی (Max J.) در توییتر ادعا می‌کند که وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد و این یعنی مراسم رونمایی از این دستگاه بین بازه زمانی اوایل ماه آوریل یا اواخر ماه ژوئن رخ خواهد داد. البته هنوز تاریخ دقیق تعیین نشده ولی احتمالاً زمان معرفی آنها نزدیک روز رونمایی از وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو در سال ۲۰۱۹ باشد.

خبری که امروز منتشر شد کمی عجیب به نظر می‌آید زیرا معمولاً وقتی تصاویری از یک گوشی به بیرون درز می‌کند، یعنی تاریخ رونمایی از آن نزدیک است ولی گویا این قضیه برای سری وان‌پلاس ۸ صدق نخواهد کرد. عکس‌هایی از دستگاه‌های خانواده وان‌پلاس ۷ ابتدا در ماه ژانویه امسال فاش شد و تا ماه مارس و آوریل طول کشید تا شیوه طراحی قطعی آن به تأیید برسد. یک نکته دیگر اینکه با در نظرگیری زمان رونمایی از وان‌پلاس ۸، رندرهای این دستگاه‌ها تقریباً پنج ماه زودتر از موعد به دست افراد رسیده‌اند.

مطمئناً این شایعات و اخبار وان‌پلاس را مجاب نخواهد کرد تا سری بعد پرچمداران خود را پنج ماه زودتر و در ماه دسامبر رونمایی کند ولی باعث شد تا بسیاری از افراد به این نتیجه برسند که یک مراسم در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۰ موسوم به MWC در اواخر ماه فوریه و یک رویداد هم در ماه مارس برگزار خواهد شد. در مجموع، این استراتژی به وان‌پلاس اجازه می‌دهد تا با گلکسی اس ۱۱ و هوآوی پی ۴۰ پرو رقابت کند زیرا انتظار می‌رود این گوشی‌ها هم در ماه مارس معرفی شوند. البته این اتفاق باعث خواهد شد تا فاصله زمانی میان معرفی دستگاه‌ها و نمونه‌های دارای حرف انگلیسی تی (T) آنها طولانی گردد.

ویژگی‌ها، مشخصات فنی و موجودیت وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو

انتظار می‌رود وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو به ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۵ و ۶٫۶۷ اینچی و پنل‌های Fluid AMOLED بهره ببرند و بر خلاف وان‌پلاس ۷ تی پرو که نمایشگر بدون حاشیه‌ای داشت و از دوربین سلفی پاپ‌آپ استفاده می‌کرد، گوشی‌های آتی کمپانی چینی دارای صفحه نمایشی خواهند بود که دوربین سلفی آنها در یک نقطه سیاه رنگ قرار گرفته است تا از این نظر شبیه گلکسی اس ۱۰ باشند.

در قاب پشتی نیز شاهد حضور ماژول عمودی خواهیم بود که محل قرارگیری لنزهای تله فوتو، زاویه گسترده و اصلی است. برای اینکه تفاوت‌ها میان دو مدل شناخته شود و کمپانی چینی بتواند قیمت بالاتر پرچمدارش را توجیه نماید، تصمیم گرفته نمونه پیشرفته‌تر را به یک سنسور ToF تجهیز کند و از یک لیزر مخصوص فوکوس خودکار هم بهره ببرد.

وان‌پلاس ۸

پردازنده‌ای که به احتمال زیاد در اکثر دستگاه‌های پرچمدار سال ۲۰۲۰ به کار خواهد رفت، کووالکوم اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود که حداقل تا پایان ماه دسامبر امسال معرفی نخواهد شد. در کنار این چیپ‌ست قدرتمند و در مدل وان‌پلاس ۸، حداقل رم ۸ گیگابایتی است. حافظه داخلی هم ۱۲۸ گیگابایت تعیین شده که در کمال تعجب امکان افزایش آن با استفاده از یک مموری کارت میکرو SD وجود ندارد. در مدل وان‌پلاس ۸ پرو هم شاهد حضور رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهیم بود. نرم‌افزار دستگاه‌های مورد بحث ما نیز آخرین ورژن رابط کاربری OxygenOS مبتنی بر اندروید ۱۰ خواهد بود. دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای این محصولات متصور شویم هم عبارتند از: شارژر سریع ۳۰ واتی، باتری‌های بادوام‌تر، تکنولوژی شارژ بیسیم، پشتیبانی از اینترنت ۵G و سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش. ضمن اینکه انتظار نمی‌رود در این موبایل‌ها جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری وجود داشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع