حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

احتمالا سال آینده، ۵۱/۵ میلیارد دلار صرف خرید گجت‌های پوشیدنی خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مؤسسه‌ی گارتنر اخیرا پیش‌بینی کرده است کاربران در سال ۲۰۲۰، رقمی افزون‌بر ۵۱/۵ میلیارد دلار را برای تهیه‌ی گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند صرف کنند.

آمار جدید مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد مردم قصد دارند در سال ۲۰۲۰، هزینه‌ی بیشتری برای خرید گجت‌های پوشیدنی صرف کنند. گارتنر پیش‌بینی کرده است میزان فروش گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۰ در‌مقایسه‌با سال جاری میلادی، ۲۷ درصد افزایش یابد و از ۴۰/۵ میلیارد دلار به ۵۱/۵ میلیارد دلار برسد. گارتنر می‌گوید بخش بسیاری از این رقم برای خرید ساعت‌های هوشمند هزینه خواهد شد. ساعت‌های هوشمند همواره محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی بوده‌اند و ظاهرا این روند قرار است فعلا ادامه‌دار باشد. 

در سال ۲۰۱۹، مردم ۱۷ میلیارد دلار برای خرید ساعت‌های هوشمند پول خرج کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال آینده به ۲۲/۸ میلیارد دلار برسد. در همین حین، گارتنر گفته است قیمت ساعت‌های هوشمند در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع به‌نوبه‌ی خود جالب‌ است؛ زیرا با وجود کاهش قیمت نهایی ساعت‌ها، قرار است پول صرف‌شده برای خرید آن‌ها بیشتر شود.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

کاهش قیمت ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی به‌دلیل رقابتی‌ترشدن بازار بین سامسونگ و دیگر شرکت‌های فعال اتفاق خواهد افتاد. فیت‌بیت یکی از شرکت‌های شناخته‌شده‌ای است که اخیرا ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمتی عرضه کرده است تا به‌مرور زمان در بازار ساعت‌های هوشمند نیز محبوبیت زیادی برای خود دست‌و‌پا کند. این شرکت هم‌اکنون محصولاتی ۲۰۰ دلاری دارد و اپل برای رقابت با این شرکت در بازار، هنوزهم قیمت ساعت هوشمند اپل‌واچ سری ۳ را حدودا ۲۰۰ دلار نگه داشته است. شرکت‌های چینی فعال در بازار نظیر شیائومی و هواوی نیز تأثیر مهمی روی کاهش قیمت نهایی ساعت‌ها و دیگر گجت‌های پوشیدنی گذاشته‌اند. 

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که از مدت‌ها پیش اخباری درباره‌ی احتمال ورود جدی آن به بازار پوشیدنی‌ها شنیده می‌شود. گرچه این شرکت تاکنون ساعت هوشمند اختصاصی تولید نکرده است، اخبار جدید نشان می‌دهند گوگل در فکر تصاحب فیت‌بیت است. درضمن، این شرکت مدتی پیش بخشی از فسیل (Fossil) را تصاحب کرد تا نشان دهد به‌طور ویژه به حضور در بازار پوشیدنی‌ها فکر می‌کند. 

در سال‌های اخیر، میزان فروش هدفون‌ها به‌‌طور پایداری رشد کرده است و این روند در سال‌های آینده نیز پابرجا خواهد بود. بخش مهمی از این آمار به‌دلیل عرضه‌ی مدل‌های متنوع‌تری از هدفون‌های بی‌سیم شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ ثبت شده است. آمازون نیز محصولاتی ارزان‌قیمت‌تر از اپل و سامسونگ دراین‌زمینه دارد. افزون‌بر‌این، گفته می‌شود گوگل قصد دارد سال آینده با عرضه‌ی مدل جدید پیکسل‌باد، مجددا به این بازار بازگردد. ناگفته نماند مایکروسافت نیز با معرفی سرفیس‌‌باد نشان داده است می‌خواهد اهمیت ویژه‌ای برای بازار هدفون‌ها قائل شود.

هزینه‌ی صرف‌شده برای تهیه‌ی گجت‌های پوشیدنی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ از نگاه مؤسسه‌ی گارتنر
نوع گجت ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ ۲۰۲۱
ساعت هوشمند ۱۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار ۱۷ میلیارد و ۴۷ میلیون دلار ۲۲ میلیارد و ۸۰۳ میلیون دلار ۲۷ میلیارد و ۳۸۸ میلیون دلار

نمایشگرهای قرارگرفته روی سر

(محصولاتی نظیر  هدست‌های واقعیت مجازی)

۵ میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار ۷ میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار ۱۰ میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار ۱۵ میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار

محصولات قرارگرفته در گوش

۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار ۷ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار ۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار ۹ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار

ساعت اسپرت

۳ میلیارد و ۶۴۷ میلیون دلار ۴ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار ۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار ۴ میلیارد و ۹۱۲ میلیون دلار

مچ‌بند

۳ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار ۳ میلیارد و ۱۹۴ میلیون دلار ۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون دلار ۳ میلیارد و ۵۵ میلیون دلار

لباس هوشمند

۸۴۸ میلیون دلار ۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار ۱ میلیارد و ۷۴۶ میلیون دلار ۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار

جمع

۳۲ میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار ۴۰ میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار ۵۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون دلار ۶۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون دلار

گارتنر مدعی است روند صعودی فروش گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه‌دار خواهد بود و درواقع، تخمین می‌زند مردم در سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۲/۹ میلیارد دلار صرف خرید گجت‌های پوشیدنی کنند.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی آمار و تخمین مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع