حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نوت‌بوک‌های Galaxy Book Flex و Galaxy Book Ion به نمایشگرهای QLED و پردازنده‌های نسل دهم اینتل مجهز هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طی کنفرانس SDC  سال جاری سامسونگ، این شرکت دو نوتبوک جدید را معرفی کرد: Galaxy Book Flex و Galaxy Book Ion. هر کدام در دو‌ اندازه ۱۳ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه‌شده و همگی آن‌ها نیز به ویژگی‌های برجسته مشترکی مجهز هستند.

ابتدا و پیش از هر چیز باید بگوییم که فلکس و یون هر دو از نمایشگر QLED Full HD با وضوح ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسلی پشتیبانی می‌نمایند و اگرچه سامسونگ مدعی است که این محصولات اولین نمایشگرهای QLED بازار هستند، اما پیش‌تر نیز محصولاتی در بازار وجود داشته‌اند که از این فناوری بهره می‌برند. AU Optronics مدت‌ها است که پنل‌های Quantum Dot را تولید می‌نماید و می‌توان آن‌ها را در سری لپ‌تا‌پ‌های گیمینگ Acer Predator مشاهده نمود.

بااین‌حال، این پنل‌ها به‌ظاهر برترین به نظر می‌رسند، زیرا حداکثر درخشندگی آن‌ها در حد ۶۰۰ نیت بوده، که این موضوع کاملاً تأثیرگذار است. صفحه‌‌نمایش‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی در گلکسی بوک فلکس و یون، حتی برای استفاده در فضای باز نیز مناسب به نظر می‌رسند.

هر دو دستگاه از Samsung Wireless PowerShare پشتیبانی کرده و می‌توانند گجت‌های سازگار با Qi شما را با استفاده از تاچ‌پد شارژ نمایند. ما در این فکر هستیم که آیا این موضوع به این معنی است که شما قادر نخواهید بود در هنگام شارژ گجت‌های خود، از تاچ‌پد این دستگاه‌ها استفاده نمایید؟ بلندگوهای برند AKG نیز در لیست توانایی‌های این محصول قرار دارند.

Galaxy Book Flex:

فلکس ۱۳ اینچی در یک پیکربندی ۱.۱۵ کیلوگرمی و به‌ همراه پردازنده‌ نسل دهمی اینتل (Ice Lake)، پردازنده گرافیکی یکپارچه، ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR۴X و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی PCIe NVMe SSD عرضه می‌شود. برای امنیت بیشتر، این دستگاه به یک حسگر اثرانگشت نیز مجهز شده است.

این نام، برگرفته از صفحه‌نمایش چرخشی ۳۶۰ درجه این محصول است که همچنین لمسی بوده و از قلم S-Pen نیز پشتیبانی می‌نماید. اتصالات نیز نادیده گرفته نشده‌اند، ۲ عدد کانکتور Thunderbolt 3، شیار کارت حافظه microSD و همچنین یک باتری عالی ۶۹٫۷ وات‌ساعتی در داخل این دستگاه جای گرفته‌اند.

جالب توجه است که نسخه‌های ۱۵ اینچی به‌ همراه همان باتری نسخه‌های ۱۳ اینچی ارائه می‌شوند و وزنی در حدود ۱٫۵۲ کیلوگرم دارند و اگر شما به سراغ نسخه‌های دارای کارت گرافیک مجزا بروید، وزن آن‌ها به ۱٫۵۷ کیلوگرم نیز می‌رسد. در زمینه کارت گرافیکی مجزا، Nvidia GeForce MX۲۵۰ با ۲ گیگابایت حافظه GDDR۵، گزینه شما خواهد بود.

Galaxy Book Ion:

همان‌طور که در بالا اشاره شد، سری یون نیز در دو‌ اندازه ۱۳ و ۱۵ اینچی ظاهر می‌شوند. نسخه ۱۳ اینچی وزنی برابر با ۹۷۰ گرم داشته، درحالی‌که وزن مدل ۱۵ اینچی می‌تواند به‌ همراه کارت گرافیکی مجزا به ۱.۲۶ کیلوگرم نیز برسد. تراشه نسل دهمی Comet Lake شرکت اینتل به‌همراه پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX250 و ۲ گیگابایت حافظه GDDR۵ توان پردازشی این نوت‌بوک را بر عهده خواهند گرفت.

پیکربندی‌های حافظه رم می‌تواند تا ۱۶GB DDR4 در هر دو نسخه، و تا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی PCIe NVMe SSD نیز پیش برود. بااین‌حال مدل ۱۵ اینچی، شیار ناخواستنی SODIMM برای یک رم ۱۶ گیگابایتی بیشتر و همچنین اسلات ارتقای حافظه SSD را نخواهد داشت.

همان باتری ۶۹٫۷ کیلوواتی، انرژی لازمه این دستگاه را تأمین می‌نماید. یون با تجهیز به یک درگاه HDMI، فلکس را شکست داده است. تابه‌حال اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصولات  منتشر نشده اما می‌دانیم که فروش آن‌ها از آذرماه (دسامبر) آغاز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع