حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اینترنت ملی روسیه امروز شروع به کار کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اینترنت ملی روسیه از امروز، 1 نوامبر راه اندازی شد. از این پس روسیه به شبکه اینترنت جهانی متصل نیست.

روسیه تصمیم گرفته برای جلوگیری از صدمه دیدن در جنگ های سایبری، اینترنت خود را از دنیا قطع کند. البته این اقدام، مزایا و معایبی دارد. از این پس دولت روسیه یا به عبارتی ولادیمیر پوتین، کنترل بیشتری روی شهروندان روسی خواهد داشت. از این پس شرکت های تامین کننده اینترنت توسط Roskomnadzor، سازمان مخابرات روسیه کنترل می شوند.

در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی در این رابطه منتشر نشده است. رسانه های روسی به این موضوع اشاره کرده اند که اینترنت ملی امنیت و پایداری بیشتر دارد. با ملی شدن اینترنت، شهروندان به جای دسترسی به سایت های بین المللی به سایت های مشابه روسی منتقل می شوند. برای مثال در صورت استفاده از فیس بوک، کاربران به شبکه اجتماعی روسی VK ریدایرکت می شوند.

اینترنت ملی روسیه

در حالی که دولت روسیه اعلام کرده این اقدام را در راستای افزایش امنیت کشور انجام داده است، کارشناسان این حوزه نظر دیگری دارند. در گذشته کشورهای چین، ترکیه و عربستان سعودی اقدامات مشابهی انجام داده بودند؛ با این حال روسیه کار سختی پیش روی خود دارد. اینترنت روسیه به شبکه جهانی متصل بود، در حالی که چین از همان ابتدا، سال 1996 محدودیت های زیادی روی اینترنت اعمال کرد. در چین تمام شرکت های ارائه دهنده اینترنت از دولت چین تاییدیه دریافت می کنند و تمام اطلاعات کاربران در اختیار شرکت های چینی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش ها، روسیه برای این اقدام خود، 300 میلیون دلار هزینه کرده است. در سال های اخیر روسیه محدودیت های زیادی روی اینترنت این کشور اعمال کرده؛ با این حال کاربران از روش های مختلف، فیلتر شکن و VPN قادر به اتصال به سرویس های فیلتر شده بودند. با وجود ملی شدن اینترنت در روسیه، انتظار نمی رود این کشور بتواند مانند کشور چین روی شهروندان خود کنترل داشته باشد؛ با این حال برای نتیجه گیری نهایی باید حداقل چند ماه دیگر صبر کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع