دوربین گلکسی S11 به قابلیت تشخیص حرکت مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به نشان تجاری ثبت شده اخیر به وسیله کمپانی سامسونگ، به نظر می رسد که دوربین گلکسی S11 احتمالا به قابلیت تشخیص حرکت مجهز می شود. 

دوربین گوشی گلکسی S11 سامسونگ با توجه به قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و عملکرد عالی، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. اما باید گفت که قابلیت جذابتر و جدیدی نیز به این محصول اضافه شده که سامسونگ برای آن از پیکسل 4 گوگل الهام گرفته است.

همانطور که می دانید، گوشی پیکسل 4 از فناوری رادار جهت فعال سازی ویژگی منحصر به فرد خود، موشن سنس بهره می برد. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا با دست خود و بدون لمس، با گوشی ارتباط برقرار کند. سامسونگ نیز اخیرا با ارسال درخواستی به دفتر EUIPO، یک نشان تجاری به نام ISOCELL-Motion را به ثبت رسانده است. طبق سند ثبت شده، این ویژگی برای تشخیص حرکت به کار می رود. با این حال بر خلاف گوگل که از فناوری رادار بهره می گیرد، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته تا از یک سنسور تصویربرداری برای تشخیص حرکت استفاده کند. طبق شایعات، ویژگی ISOCELL-Motion ممکن است بخشی از دوربین گوشی گلکسی S11 باشد.

توصیف نشان تجاری: سنسور بصری پویا (DVS) برای تشخیص شی و حرکت، سنسورهای تشخیص حرکت، سنسورهای تشخیص شی، سنسورهای دوربین عکاسی برای گوشی ها و تبلت های هوشمند.

نشان تجاری دوربین گلکسی S11

هنوز مشخص نیست که آیا دوربین گلکسی S11 از ویژگی تشخیص حرکت برخوردار خواهد بود یا خیر. علیرغم جذابیت منحصر به فرد، این ویژگی در واقعیت کاربرد خاصی را ارایه نمی دهد. شرکت ال جی نیز چنین ایده ای را در سر دارد، اما تا زمانی که گوگل یک API عمومی برای موشن سنس را به وجود نیاورد، نمی توان درباره مزایای آن اظهار نظر کرد.

از آنجا که ژست های حرکتی سامسونگ به دوربین گلکسی S11 و به طور کلی به سیستم تصویربرداری دستگاه بستگی دارد، احتمالا زودتر از موشن سنس گوگل در دسترس قرار خواهد گرفت. چرا که موشن سنس بر اساس رادار عمل می کند و رادار برای تشخیص اشیاء به حرکت موجی وابسته است. بنابراین گوگل به اخذ مجوزهای دولتی برای امکان پذیری این فناوری در کشورهای مختلف احتیاج دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع