حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شاید اپل بخواهد آیفون را نیز همانند سرویس Apple Music عرضه نماید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل از خدمات اشتراکی که با تکرار پرداخت‌های ماهیانه به دست می‌آیند، درآمد مناسبی را کسب می‌کند. Apple Music و سرویس ارکید نمونه‌های خوبی از آنچه که اپل سعی دارد به انجام برساند، هستند. این شرکت، خدمات مشابهی از جمله Apple News+ ،iCloud و +Apple TV را نیز در اختیار دارد. اما اکنون در مورد خدمات اشتراکی دیگری صحبت می‌شود که اپل ممکن است پیشنهاد دهد و می‌تواند به محبوبیت نیز برسد. ما در مورد فروش آیفون به مصرف‌کنندگان، البته بر پایه اشتراک‌های ماهیانه صحبت می‌کنیم.

به گزارش CNBC، اپل می‌تواند تصمیم بگیرد که بسته‌های حاوی یک آیفون را به همراه خدماتی مانند +Apple TV و iCloud و به‌ ازای یک اشتراک ماهیانه ارائه دهد. این موضوع توسط تونی ساکوناجی (Toni Sacconagi)، تحلیلگر Bernstein در طول کنفرانس تلفنی چند روز پیش پیشنهاد شد و مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک نیز به نظر می‌رسد که این ایده را در آغوش می‌کشد. کوک همچنین خاطرنشان کرد که مشتریان در حال حاضر احساس می‌کنند که از طریق به‌روزرسانی‌ها و برنامه‌های تأمین مالی ارائه‌‌شده توسط اپراتورها، درواقع در یک طرح سخت‌افزاری مشترک شده‌اند. وی در ادامه اظهار کرد:

سخت‌افزار را چه به‌عنوان خدمات و چه به‌عنوان یک بسته پیشنهادی در نظر بگیریم، باید بگوییم که در حال حاضر مشتریانی وجود دارند که اساساً به سخت‌افزار دیدی مشابه دارند، زیرا این قطعات در حال ارتقاء و موارد این‌چنینی هستند. بنابراین با توجه به مسائلی که امروزه وجود دارند، دیدگاه من این است که در آینده، اعداد مربوط به این اقدامات بزرگ‌تر شده و این مدل کسب‌و‌کار به طور نامتناسبی رشد خواهد کرد.

علاوه‌ بر این، اپل برنامه ارتقای آیفون‌های خود را نیز دارد که طی آن، آخرین آیفون را به‌ همراه +AppleCare پیشنهاد می‌دهد. هنگامی‌که‌ مشتری اشتراک ۱۲ ماهه خود را پرداخت نماید، می‌تواند آخرین مدل آیفون را معامله کرده و بدین‌ شیوه وارد یک طرح جدید شود. این کار را می‌توان از طریق اپراتورهای مختلف نیز انجام داد. این شرکت همچنین طرح‌هایی را نیز ارائه کرده‌ که قیمت خرید یک آیفون جدید را با بازپس‌گیری مدل قدیمی‌تر کاهش می‌دهند. اپل می‌گوید که مشتریان این شرکت از این روند سودی فزاینده خواهند برد. به گفته لوکا مایستری (Luca Maestri)، مدیرمالی شرکت اپل:

ما با مشاهده حجم پنج‌برابری تعویض آیفون‌ها در سال گذشته، همچنان در حال مشاهده نتایج مناسب این برنامه تجاری هستیم.

تحلیلگران از هم‌اکنون اشتراک ماهانه ترکیبی اپل را Apple Prime نامیده‌ و همچنین به سخنان تیم کوک گوش می‌دهند. کوک می‌گوید که ارائه یک قیمت اشتراکی ماهانه برای سخت‌افزارهای این شرکت، چیزی است که این شرکت در آینده نزدیک بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی خواهد نمود. مدیرعامل اپل می‌گوید:

ما آگاه هستیم که تعداد زیادی از کاربران وجود دارند که خواستار نوعی پرداخت مکرر مشابه این موارد و همچنین دریافت محصولات جدید بر اساس نوعی پایه استاندارد هستند، و ما متعهد به انجام این کار البته آسان‌تر از آنچه که امروز می‎‌بینید هستیم.

آخرین نقطه نظرات کوک نشان می‌دهند که هر چیزی که اپل قصد ارائه آن را دارد،  آسان‌تر از برنامه iPhone Upgrade Program خواهد بود.

سه روز پیش، اپل اعلام کرد که خرید آیفون با استفاده از Apple Card (که با شراکت بانک گلدمن ساکس عرضه شده است) به‌ مدت ۲۴ ماه بدون بهره خواهد بود. این اقدام  اساساً با طرح‌های تأمین مالی ارائه‌شده توسط شرکت‌های بزرگ آمریکایی مطابقت دارد.

فروش آیفون طی یک برنامه اشتراکی، با تمرکز اپل بر واحد Services آن شرکت هماهنگ است. پس‌ازاینکه فروش آیفون در سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید، این شرکت تصمیم گرفت تا بر تعداد زیادی از آیفون‌های فعال، با هدف رسیدن به ۵۰ میلیارد دلار درآمد خدماتی تا سال ۲۰۲۰، متمرکز شود. این رقم دو برابر میزان ناخالص این درآمد در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. برای سال مالی ۲۰۱۹، درآمد واحد Services اپل ۴۶٫۲۹ میلیارد دلاری بوده که این مقدار، هدف موردنظر این شرکت را در سال جاری که از ۹ مهر (۱ اکتبر) آغازشده، در دسترس قرار می‌دهد. بخش Services این شرکت، ازلحاظ بزرگی دومین و از دید سودمندی نیر سودبخش‌ترین قسمت اپل است.

اپل می‌تواند یک نوع برنامه اشتراکی سخت‌افزاری را به موقع اجرا کند تا به مصرف‌کنندگان در مدیریت هزینه خرید گوشی‌های گران‌قیمت ۵G آینده اپل، کمک نماید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع