حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شبکه اینترنت ۵G رسما در چین راه‌اندازی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت مخابرات چین امروز رسما سرویس اینترنت ۵G را راه‌اندازی نمود. China Mobile، China Unicom و China Telecom این سرویس را برای آغاز با قیمت‌های ۱۲۸ یوآن (حدود ۱۸ دلار، ۱۶ یورو) در ازای ۳۰ گیگابایت اینترنت ۵G و ۵۹۹ یوآن (حدود ۸۵ دلار، ۷۶ یورو) در ازای ۳۰۰ گیگابایت از کاربران هزینه دریافت می‌کند. یک موضوع جالبی که وجود دارد این است، قیمت بسته‌های اینترنت ۵G با بسته‌های اینترنت ۴G در چین برابر می‌باشد. به عبارت دیگر مخابرات این کشور به منظور جلب مشتری قیمت بالاتری را برای این شبکه‌ی اینترنتی ارائه نکرده است.

شبکه اینترنت 5G رسما در چین راه‌اندازی شد

کشور چین با داشتن سه اپراتور تلفن همراه می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای بهره‌مند از اینترنت ۵G نام برده شود. مقامات اصلی این کشور تصمیم دارند تا ۵۰ هزار ایستگاه پایه برای اینترنت ۵G در شهرهای اصلی این کشور نصب نمایند. شهرهایی مانند پکن، شانگهای و گوانجو هم‌اکنون تحت پوشش شبکه‌ی اینترنت ۵G هستند.

از طرفی دیگر، کمپانی هوآوی پس از راه‌اندازی رسمی اینترنت ۵G در چین توانست تنها در طول یک دقیقه حدود ۱۰۰ هزار هوآوی میت ۳۰ ۵G را در نمایندگی‌های خود به فروش برساند.

شبکه اینترنت 5G رسما در چین راه‌اندازی شد

بر اساس گفته‌ی SCMP، کاربرانی که در طول یک ماه حدود ۱۲۰ یوآن بابت اینترنت پرداخت می‌کردند اکنون تمایل دارند تا از اینترنت ۵G در دستگاه خود استفاده نمایند. دولت چین انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۱۰ میلیون کاربر به شبکه‌ی اینترنت ۵G بپیوندند، یعنی حدود ۷ درصد از کاربران اینترنت چین وارد شبکه‌ی ۵G می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع