پتنت جدید مایکروسافت: قرار دادن اسپیکر در پایه سرفیس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد، این شرکت قصد دارد اسپیکرهای خاصی را در پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی سرفیس قرار دهد تا کیفیت پخش محتوای صوتی بسیار بالاتر رود.

به‌تازگی جزئيات مربوط به یکی از پتنت‌های جدید مایکروسافت در فضای وب منتشر شده است که براساس آن، ردموندی‌ها قصد دارند کیفیت صدای پخش‌شده از طریق اسپیکر تبلت‌های سرفیس را بهبود بخشند. مایکروسافت می‌گوید دستگاه‌هایی که ضخامت‌شان زیاد نیست، دارای فضای محدودی برای اسپیکر هستند؛ از همین رو غالبا اسپیکر به‌کار‌رفته در این دستگاه‌ها کیفیت چندان بالایی ندارد.

در پتنت جدید مایکروسافت که تاریخ ثبت آن به ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) برمی‌گردد (اما امروز منتشر شده است)، می‌بینیم که ظاهرا این شرکت قصد دارد در سرفیس‌های جدید، اسپیکر قدرتمندی را به پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی دستگاه متصل کند. قرار دادن اسپیکر در پایه‌ی نگه‌دارنده مزیت مهمی به‌دنبال دارد؛ فضای به‌نسبت زیاد بین پایه‌ی نگه‌دارنده و خود دستگاه می‌تواند در نقش جعبه‌ی رزونانس ظاهر شود و صداهایی را که قدرت زیادی ندارند، تقویت کند.

پتنت سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت در پتنت جدیدش برای بهبود عملکرد جعبه‌ی رزونانس موردبحث در دو طرف آن پوشش‌های خاصی را قرار داده است که به‌نظر می‌رسد تأثیر مهمی روی تقویت صدا دارند. این شرکت همچنین از لاستیک یا ماده‌های مشابه در انتهای پایه‌ی نگه‌دارنده استفاده کرده است تا این پایه به‌خوبی روی میز قرار بگیرد و لیز نخورد. 

پتنت سرفیس مایکروسافت

افزون بر موارد یادشده، مایکروسافت احتمالا قصد دارد به پوشش‌های طرفین جعبه‌ی رزونانس، اسپیکرهای کوچکی را در حد و اندازه‌ی اسپیکرهای گوشی‌های هوشمند متصل کند. مایکروسافت همچنین می‌گوید، اسپیکر اصلی احتمالا از نوع اسپیکرهای سنتی خواهد بود و از آهن‌ربا بهره خواهد گرفت. درضمن احتمال دارد که اسپیکر موردبحث از نوع پیزوالکتریک باشد.

پتنت سرفیس مایکروسافت

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد پتنت جدید مایکروسافت چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع