اولین تصاویر گوشی‌ هوشمند Motorola Razr منتشر شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اغلب این روزها مردم در مورد تلفن‌های جدید موتورولا به هیجان نمی‌آیند، اما مدل آتی تاشونده Razr بدون‌شک یکی از دستگاه‌های بسیار مورد انتظار سال ۲۰۱۹ است. امروز، بافاصله‌ای کم‌تر از دو هفته تا عرضه جهانی این گوشی هوشمند، اولین تصاویر مطبوعاتی این دستگاه نیز به بیرون درز کرده‌اند.

عکس مطبوعاتی بالا که توسط ایوان بلاس (Evan Blass) افشاشده، نسل بعدی Motorola Razr را در تمامی شکوه و جلال آن نمایش می‌دهد. زاویه‌ای که در آن این محصول تاشده و نیز نحوه قرارگیری آن در دست شخص حاضر در عکس، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، اما خوشبختانه افرادی در MobielKopen عکس‌های مطبوعاتی بیشتری را به‌دست‌ آورده‌اند. علاوه بر این، موتورولا یک دعوت‌نامه را به وب‌سایت PCMag فرستاده که در آن، طراحی نهایی این گوشی بیشتر تأیید می‌شود.

در نگاه اول، این گوشی‌ هوشمند تا حدودی شبیه به RAZR V۳ است؛ که موتورولا ۱۵ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۴ آن را عرضه نمود. اما با بررسی بیشتر، مشخص می‌شود که تعدیلات مهمی در آن صورت‌ گرفته‌اند. برای مثال، به نظر می‌رسد که علامت تجاری آن کوچک‌تر شده و همچنین یک ویژگی مهم را در خود جای داده که نشانی از کسب استانداردهای امنیتی سال ۲۰۱۹ است؛ بله، حسگر اثرانگشت.

پیکربندی این محصول با یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر ۶٫۲ اینچی OLED همراه شده که می‌تواند به لطف یک لولای بازطراحی‌شده، از نیمه تا شود. همان‌طور که معلوم است، صفحه‌نمایش این گوشی جدید‌ اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد و یک شکاف بزرگ را در قسمت بالا داشته که در آن بلندگوی تماس‌های تلفنی و چند حسگر دیگر جای گرفته‌اند. بااین‌حال، انتظار نمی‌رود که یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مانند موارد مشابه پیکسل ۴ و یا آیفون ۱۱ در این گوشی هوشمند یافت شوند.

همچنین بخشی دیگری از این دستگاه، یک نمایشگر فرعی ۲.۷ اینچی است که اطلاعات جالبی را مانند زمان، تاریخ، وضعیت آب‌وهوا و اعلان‌ها نشان می‌دهد. شایعات حاکی از آن هستند که این صفحه‌نمایش می‌تواند با حالت Night Mode ادغام شود. متأسفانه هنوز جزئیات ترکیب این صفحه‌نمایش با دوربین پشتی نشان داده نشده‌اند. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد که موتورولا در سال جاری از یک حسگر دوربینی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده نماید.

بااین‌که مشخصات فنی رسمی این دستگاه هنوز منتشر نشده‌اند، اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که این گوشی‌ها از تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده خواهند نمود. این تراشه در اواسط سال ۲۰۱۸ معرفی شد و از آن زمان تاکنون مدل جدیدتر یعنی اسنپدراگون ۷۳۰ جانشین آن شده‌ است، اما هنوز هم باید سطح نسبتاً مناسبی از عملکرد را از خود نشان دهد. برای مثال، در گذشته از این تراشه در گوشی‌های نوکیا ۸٫۱، شیائومی می‌۹ لایت و HTC U19e استفاده‌شده است.

ممکن است که ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز، این تراشه را به‌عنوان یک استاندارد همراهی کنند. اگر این میزان کافی نباشد، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که یک مدل دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی درحال‌توسعه است. تکمیل پیکربندی داخلی این گوشی با یک عدد باتری ۲۷۳۰ میلی‌آمپری صورت می‌گیرد که به‌احتمال‌زیاد، عمر این باتری مورد تردیدهای بسیاری قرار خواهد گرفت. در جنبه‌های مثبت نیز، حمایت از نوعی فناوری شارژ سریع مورد انتظار است.

با توجه به اعلام رسمی، موتورولا به‌تازگی دعوت‌نامه‌ها را جهت رویداد روز چهارشنبه مورخه ۲۲ آبان (۱۳ نوامبر) فرستاده است. این شرکت وعده داده که یک گوشی مورد انتظار و بازطراحی‌شده را رونمایی کند. در مورد عرضه رسمی این تلفن باید بگوییم که انتظار می‌رود تا قبل از کریسمس، البته در مقادیر و بازارهای محدودی، این موضوع اتفاق بیفتد. در ایالات‌متحده، Motorola Razr احتمالاً به‌صورت بدون قفل و یا از طریق شرکت Verizon با یک برچسب قیمتی ۱۵۰۰ دلاری در دسترس قرار گیرد. این هزینه به‌طور قابل‌توجهی بیش از قیمت سایر گوشی‌های ویژه است، اما قطعاً از Samsung Galaxy Fold که قیمتی ۱،۹۸۰ دلاری دارد، ارزان‌تر خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع