حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسخه نهایی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم ۲۵ دی منتشر خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت پس از نسخه‌ی بتا برای مرورگر اج مبتنی‌بر کرومیوم در شهریور امسال، اکنون در تلاش است تا این مرورگر را به‌طور رسمی در ۲۵ دی ماه عرضه کند.

در ادامه بخوانید:

مایکروسافت به‌تازگی از لوگویی جدید برای مرورگر جدید اج مبتنی‌بر کرومیوم رونمایی کرد. این مرورگر با عنوان Edge Chromium در اختیار کاربران ویندوز ۱۰، ویندوز ۷، ویندوز ۸ و سیستم‌عامل مک قرار خواهد گرفت. لوگوی نسخه‌ی قبلی مرورگر اج بسیار شبیه به اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) بود اما لوگوی تازه‌طراحی‌شده‌ شبیه به یک موج است. این اولین حرکت چشمگیر از لوگوی آبی کلاسیک «e» است که مایکروسافت بیش از ۲۰ سال در مرورگرهای خود استفاده می‌کند.

به‌لطف موتور کرومیوم که در مرورگر کروم (Chrome) نیز از آن استفاده می‌شود، می‌توان انتظار داشت که مرورگر اج (Edge) خیلی سریع‌تر از آخرین نسخه در اختیار کاربران قرار گیرد. البته مایکروسافت طی چند سال اخیر تلاش زیادی برای ایجاد موتور مرورگر خود انجام داد اما هرگز نتوانست در زمینه‌ی سرعت و سازگاری با موتور گوگل رقابت کند؛ درنتیجه استفاده از موتور مرورگر کروم بهترین تصمیم مایکروسافت برای مرورگر اج بود و تجربیات جدیدی را برای این مرورگر به ارمغان آورد.

مرورگر کرومیوم اج

مایکروسافت همچنین برخی از ویژگی‌های جدید تجاری و کسب‌و‌کار را به مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم منتقل خواهد کرد. کاربران می‌توانند در نوار آدرس صفحه‌ی اصلی این مرورگر به جستجوی اطلاعات در مورد همکاران خاص خود بپردازند و برای مثال جزییاتی از مکان‌های اداری، نقشه‌های ساختمانی، اسناد مشترک یا حتی نام‌های اختصاری شرکت‌ها را در اختیار داشته باشند. این قابلیت، جستجوی معمولی اینترنت را در یک رابط ترکیبی با استفاده از Bing ارائه خواهد کرد.

مرورگر کرومیوم اج

مرورگر Chromium Edge امن‌تر و سریع‌تر از گذشته خواهد بود

مرورگر Chromium Edge بسیار امن‌تر از گذشته خواهد بود. این مرورگر در حالت امنیتی پیش‌فرض «Balanced» ردیابی سایت‌ها و صفحات مشکوک را شناسایی و مسدود خواهد کرد. همچنین با وجود شخصی‌سازی‌های پیشرفته، امکان حذف تبلیغات از سایت‌ها وجود خواهد داشت. حالت امنیتی «Basic» هم ردیاب‌های خطرناک را مسدود می‌کند، اما جزییات دیگر را در اختیار سایت‌ها قرار خواهد داد. در نهایت توصیه می‌شود که همیشه مرورگر خود را در حالت امنیتی پیش‌فرض Balanced قرار دهید تا امنیتی قابل قبول از این مرورگر در اختیار داشته باشید.

به‌طور کلی این مرورگر عملکردی رو به پیشرفت خواهد داشت و با سرعت بالاتر، امنیت بیشتر و سازگاری بهتر با وب‌سایت‌ها، نظر کاربران را به خود جلب خواهد کرد؛ درنتیجه با دیگر مرورگرهای برتر به رقابت خواهد پرداخت. مایکروسافت در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) مرورگر جدید اج را برای مشاغل و شرکت‌ها منتشر خواهد کرد. در حال حاضر می‌توانید نسخه‌ی تقریبا نهایی‌شده‌ی کرومیوم اج را از سایت Edge Insider دانلود و تست کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع