گوشی شیائومی می سی‌سی ۹ پرو با پنج دوربین رسماً معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بالأخره پس از شایعات و اخبار فراوان، گوشی شیائومی می سی‌سی ۹ پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) با پنج لنز به عنوان دوربین عقب رسماً معرفی شد.

این دستگاه از وجود پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۷۳۰G بهره می‌برد و این یعنی در آن دو CPU هشت هسته‌ای و دو هسته مخصوص افزایش عملکرد با نهایت سرعت ۲٫۲ گیگاهرتزی به کار رفته است.

صفحه نمایش این محصول شیائومی یک پنل ۶٫۴۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت بدنه به تصویر ۱۹٫۵:۹ بوده و در بالای آن یک ناچ قطره‌ای شکل که محل قرارگیری دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است، به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین نقطه قوت شیائومی می سی‌سی ۹ پرو، بدون شک دوربینش است که از پنج لنز و چهار چراغ LED برای فلاش تشکیل شده و قطعاً می‌تواند عکس‌های باکیفیتی بگیرد. لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ به نام ISOCELL Bright HMX است که البته شیائومی نیز در تولید آن با کمپانی کره‌ای همکاری کرده و برای نخستین بار آن را در مدل می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) به کار برد.

شیائومی با افتخار اعلام می‌کند که در این محصولش یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه لنز اصلی به کار رفته تا از این نظر اولین موبایل دنیا لقب گیرد که چنین قطعه‌ای را استفاده کرده است زیرا می‌تواند در شرایط کم نور و به خصوص شب‌ها، عکس‌هایی به ثبت برساند که جزئیات را با بیشترین کیفیت ممکن نشان دهد.

به علاوه، یک دوربین تله فوتو هم حضور یافته که هم از فناوری ثابت‌سازی الکترونیکی بهره می‌برد و هم می‌تواند تا ۵ برابر به صورت اپتیکال زوم کند و تا ۵۰ برابر به صورت دیجیتالی روی سوژه مدنظر تمرکز نماید. در کنار آن هم یک لنز زاویه گسترده ۲۰ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود که زاویه ۱۱۷ درجه‌ای را پوشش می‌دهد. کوچک‌ترین حسگر موجود در این دستگاه هم یک لنز مکرو است که کاربران را قادر خواهد ساخت تا از ۲ تا ۱۰ سانتی‌متری تصاویر بزرگ‌نمایی شده بگیرند تا از این نظر هم اولین گوشی دنیا لقب گیرد که چنین امکانی دارد.

پنجمین دوربین هم وظیفه به ثبت رساندن تصاویر پرتره را بر عهده خواهد داشت ولی دیگر خبری از سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیست زیرا این‌بار کیفیتش به ۱۲ مگاپیکسل رسیده و می‌تواند تا ۲ برابر روی سوژه زوم کند. با این روش، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متر خواهد بود تا از منظره بهترین تصویر گرفته شود و فاصله میان لنز اصلی و تله فوتو هم از بین برود.

در زیر قاب پشتی، یک باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپری به کار رفته که امکان شارژ ۵۸ درصد ظرفیت آن در عرض ۳۰ دقیقه فراهم شده است. ضمن اینکه می‌توان ۱۰۰ درصد این منبع نیرو را با استفاده از شارژر سریع ۳۰ واتی PD در مدت یک ساعت و پنج دقیقه پر کرد. سیستم عامل می سی‌سی ۹ پرو اندروید ۹ و رابط کاربری آن یازدهمین نسخه MIUI خواهد بود و قرار است به رنگ‌های سبز آئورا، سفید و مشکی تولید شود.

شیائومی تا کنون این محصول خود را در سه مدل تولید کرده که قیمت آنها در جدول زیر قابل مشاهده است:

رم حافظه داخلی قیمت
۶ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت ۴۰۰ دلار
۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۴۴۰ دلار
۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت ۵۰۰ دلار

نکته: مدل سوم این دستگاه پریمیوم ادیشن (Premium Edition) نام دارد و به خاطر برخی ویژگی‌های به خصوص، نسبت به دو مدل دیگر گران‌تر فروخته می‌شود.

شیائومی می سی‌سی ۹ پرو در صدر لیست سایت DxOMark

همزمان با معرفی گوشی می سی‌سی ۹ پرو، مدیرعامل شیائومی یعنی لی جون (Lei Jun) عنوان کرد که سایت DxOMark امتیاز دوربین این دستگاه را ۱۲۱ معرفی کرده است. این در حالی است که امتیاز کلی دوربین گوشی میت ۳۰ پرو نیز فرقی با این عدد ندارد اما در بخش عکسبرداری، محصول هوآوی توانسته به امتیاز ۱۳۲ دست یابد و محصول شیائومی عدد ۱۳۰ را از آن خود کند. در بخش عکسبرداری نیز هر کدام از دستگاه‌ها به ترتیب امتیاز ۱۰۰ و ۱۰۲ را دریافت کرده‌اند.

نسخه‌ای از گوشی می سی‌سی ۹ پرو که سایت DxOMark برای بررسی دوربین آن استفاده کرد، مدل پریمیوم ادیشن بود که یک لنز ۸ مگاپیکسلی در جلوی سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و از این نظر نسبت به مدل معمولی پیشرفته‌تر است. در این دستگاه همچنین، لنزهای تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری، تله فوتو ۵ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری و فناوری ثابت‌سازی الکترونیکی، زاویه گسترده ۲۰ مگاپیکسلی و حسگر مکرو برای زوم در فاصله‌های ۲ تا ۱۰ سانتی‌متری مشاهده می‌شود که در آزمایش DxOMark به کار نرفت.

ضمن اینکه دو چراغ فلاش LED نیز وجود دارد که یکی نور شدید منتشر می‌کند و دیگری نور ضعیف.

نتایج به دست آمده در بخش فیلمبرداری، بالاترین امتیازی است که سایت مذکور تا کنون به یک گوشی اعطا کرده بنابراین می سی‌سی ۹ پرو توانسته گوگل پیکسل ۴ و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G را شکست دهد.

وجود پنج لنز به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تقریباً در همه شرایط عکس‌های باکیفیتی بگیرند و دیگر فرقی نداشته باشد که می‌خواهند در شب عکسبرداری کنند یا در روز و از نماهای نزدیک یا دور.

شاید نقاط ضعفی را در برخی قسمت‌های می سی‌سی ۹ پرو ببینیم ولی با تولید چنین گوشی با این دوربین باکیفیت، مطمئناً شیائومی خود را به همگان اثبات کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع