حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن Google Photos در پیکسل 4 با قابلیت‌هایی جدید به‌روزرسانی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Google Photos در گوشی پیکسل ۴ این امکان را به کاربر می‌دهد که فریم‌های مدنظرش را از ویدئوی درحال پخش استخراج کند.

اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) طی چند هفته‌ی اخیر به‌روزرسانی‌های متعددی به‌خود دیده و قابلیت‌های جدیدی نظیر Memories و امکان کنترل نمایشگرهای هوشمند به آن اضافه شده است. جدیدترین قابلیت‌های اضافه‌شده به گوگل فوتوز، جزئی به‌شمار می‌آیند؛ اما می‌توانند کاربرد زیادی داشته باشند.

کسانی که علاقه‌ی زیادی به عکس‌برداری دارند، می‌دانند که انتخاب بهترین لحظه‌ی ممکن برای تصویربرداری از سوژه‌ی موردنظر، کاری بسیار سخت است. شرکت‌های مختلف طی سال‌های اخیر قابلیت‌هایی نرم‌افزاری نظیر عکاسی متوالی (Burst Mode) را در محصولات‌شان قرار داده‌اند که کمک شایانی به ثبت بهترین لحظه می‌کند؛ با این‌حال ظاهرا گوگل تدبیر جدیدی را برای این موضوع اندیشیده است. گوشی‌های جدید خانواده‌ی پیکسل ۴ گوگل از این پس می‌توانند به‌لطف اپلیکیشن گوگل فوتوز، فریم‌های مدنظرشان را از ویدئوهای ضبط‌شده استخراج و در قالب عکسی جدید ذخیره کنند.

قابلیت جدید گوگل فوتوز که نخستین بار رسانه‌ی 9to5Google موفق به کشف آن شد، در منوی ویرایش ویدئوی این اپلیکیشن در قالب گزینه‌ای بزرگ با نام «استخراج فریم» (Export Frame) ظاهر شده است. 9to5Google می‌گوید که قابلیت Export Frame می‌تواند فریم‌های داخل ویدئو را در یکی از دو کیفیت ۲ مگاپیکسل (۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰) یا ۸/۲ مگاپیکسل (۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰) ذخیره کند. 

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر اسکرین‌شاتی از قابلیت Export Frame در مدل معمولی گوشی پیکسل ۴ باشید:

قابلیت Export Frame گوگل فوتوز در پیکسل 4

تصاویری که از طریق قابلیت Export Frame ذخیره می‌شوند از استاندارد +HDR بهره‌مند نخواهند بود. افزون بر Export Frame کاربران پیکسل ۴ از راه‌های دیگری نیز نظیر قابلیت Top Shot یا حالت فیلم‌برداری متوالی (Burst Video Mode) از طریق دکمه‌ی شاتر گوشی، می‌توانند برای ثبت بهترین فریم اقدام کنند. 9to5Google مدعی است که کاربران هنگام مشاهده‌ی ویدئوی ضبط‌شده از طریق حالت فیلم‌برداری متوالی در اپلیکیشن گوگل فوتوز، توانایی استخراج تصاویر دارای استاندارد HDR را نیز خواهند داشت.

این نخستین باری نیست که یکی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، چنین قابلیتی را در محصولش قرار می‌دهد. گوشی‌های مختلف ساخته‌شده توسط HTC، سامسونگ و نوکیا در سال‌های گذشته نیز چنین قابلیتی را ارائه می‌دادند. در هر صورت اگر قصد دارید با پیکسل ۴ از سوژه‌ای که تحرک زیادی دارد بهترین عکس را بگیرید، قابلیت Export Frame برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. احتمال می‌دهیم که گوگل بخواهد در آینده قابلیت Export Frame را از انحصار پیکسل ۴ خارج کند و به‌صورت عمومی در اختیار تمام گوشی‌‌های مجهز به گوگل فوتوز قرار دهد. 

آپدیت جدید گوگل فوتوز / Google Photos

Export Frame تنها قابلیت جدیدی نیست که گوگل برای اپلیکیشن فوتوز منتشر کرده است. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند تب Albums را در نسخه‌ی اندرویدی گوگل فوتوز، به‌صورت دلخواه دسته‌بندی کنند. تب آلبومز در گوگل فوتوز از همان ابتدای تولد این اپلیکیشن، تصاویر را بر اساس زمان ثبت آن‌ها دسته‌بندی می‌کرد. در نسخه‌ی جدید فوتوز افزون بر دسته‌بندی از لحاظ تاریخ ثبت، امکان دسته‌بندی تصاویر با معیارهایی نظیر «جدیدترین تصاویر اصلاح‌شده» یا «عنوان آلبوم» نیز وجود دارد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد قابلیت‌های جدید گوگول فوتوز در پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع