مایکروسافت در ژاپن با کاهش تعداد روزهای کاری، راندمان را 40 درصد افزایش داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مایکروسافت در ژاپن دست به ابتکار جالبی زده است. این شرکت با کاهش تعداد روزهای کاری به 4 روز در هفته، موفق به افزایش راندمان 40 درصدی کارمندان شده است.

مایکروسافت در ژاپن تصمیم گرفت در ماه اوت، جمعه ها را برای 2300 کارمند خود تعطیل کند. با این حساب کارمندان این غول دنیای نرم افزار، تنها 4 روز در هفته کار می کردند. این موضوع باعث افزایش 40 درصدی بهره وری کارمندان شده است.

این اقدام آزمایشی، Work-Life Choice Challenge Summer 2019 نام‌گذاری شده و در طی ماه اوت رخ داده بود. مدیر مایکروسافت در کشور ژاپن، Takuya Hirano در یک پست اعلام کرده است:

من میخواستم کارمندان حس کنند که چگونه می توانند با کاهش 20 درصدی ساعت کاری، به راندمان مشابه دست پیدا کنند.

این شرکت اعلام کرده علاوه بر افزایش راندمان، تقاضا برای مرخصی نیز کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این موارد، هزینه برق مصرفی تا 23 درصد و هزینه چاپ تا 59 درصد کاهش داشته است. بر اساس گزارش The Guardian، نزدیک به 92 درصد کارمندان مایکروسافت در کشور ژاپن به این موضوع اشاره کرده اند که 4 روز کار در هفته را مناسب می دانند.

شرکت مایکروسافت
شرکت مایکروسافت

مایکروسافت یک شرکت بزرگ محسوب می شود، بنابراین اقدامات آزمایشی آن را باید جدی تلقی کرد. در حالی که هزینه های مربوط به مصرف برق و چاپ را می توان اندازه گیری کرد، نحوه محاسبه میزان خوشحالی و همچنین افزایش راندمان کارمندان اعلام نشده است.

علاوه بر مایکروسافت، چندین سازمان و مدرسه در اروپا نیز تعداد روزهای کاری خود در هفته را به 4 روز کاهش داده بودند که نتیجه آن، افزایش راندمان بود. برخی شرکت ها در ایالات متحده آمریکا در فصل تابستان، ساعت کاری روز جمعه را به نصف کاهش می دهند. در حال حاضر مشخص نشده مایکروسافت در کدام دفتر خود این طرح را اجرایی کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع