حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

این هدفون با مایعات صدا را به گوش شما می‌رساند + ویدیو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

«روکو جُوانی» از مشهورترین طراحان جهان یک فناوری صوتی هوشمند ارایه کرده است که در مرحله ثبت اختراع به‌سر می‌برد و از آن به عنوان «نخستین هدفون مایع جهان» یاد می‌کنند.

به گزارش تک تایمز و به نقل از ستینگ‌مایند، در بخش‌های مختلف این هدفون از مایعات مخصوص و ژل‌های ویژه استفاده شده است تا ارتعاشات صوتی بتوانند تجربه متفاوت شنیدن اصوات را برای کاربران به همراه بیاورد.

هدفون جدید «اینمِرگو» نامگذاری شده است و فناوری صوتی منحصر به فرد آن با ارتعاشاعت مغزی کاربر در ارتباط است تا صدا به صورت کاملا متفاوت شنیده شود.

 

جُوانی در این خصوص توضیح داد: «سیستم هدایت مبتنی بر ارتعاشات مغزی به واسطه دستگاه‌های مختلف مرسوم شده است و در این میان ما سعی کردیم گوش دادن به موسیقی را از طریق مایعات با ارتعاشات مغزی به گوش کاربران برسانیم. این فناوری باعث می‌شود کیفیت موسیقی چندین برابر شود».

هدفون «اینمرگو» به اسپیکرهای ضدآب داخلی مجهز شده است و در دو طرف گوش دو نیم‌کره برای آن در نظر گرفته شده است که مایعات مخصوص داخل آن قرار می‌گیرند. این دو نیم‌کره سیلیکونی بسیار نرم هستند و حالت گوش کاربر را به خود می‌گیرند و سپس مایع داخل آن صد را به شکل متفاوت پخش می‌کند.

جُوانی همچنین توضیح داد که «اینمرگو» بهترین تجربه شنوایی را برای آن دسته از افرادی ارایه می‌دهد که دچار اختلالات شنوایی هستند. زیرا این فناوری می‌تواند صدا را از گوش بیرونی و میانی عبور دهد و فرکانس‌های بالاتر را در مقایسه با مبدل‌های هدایت فرکانس مغزی پخش کند.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع