سنسور IMX686 سونی اوایل سال 2020 عرضه می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سونی به عنوان تامین کننده سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند، با معرفی سنسور IMX686 جایگاه خود در بازار موبایل 2020 را حفظ خواهد کرد.

با توجه به گزارش های مربوط به کاهش نرخ فروش گوشی های موبایل در طی چند سال اخیر، به طور قطع می توان گفت که سونی در امر تجارت موبایل، چندان موفق نبوده است. این شرکت ژاپنی در آخرین تلاش خود یعنی عرضه گوشی اکسپریا 1، نتوانست به بازده مطلوبی دست پیدا کند. با اینکه سونی دیگر از اقتدار اولیه خود برخوردار نیست، اما این کمپانی هنوز هم نقش بسیار پررنگی در بازار موبایل دارد؛ زیرا یکی از مهم ترین قطعات گوشی های هوشمند، سنسورهای عکاسی را برای تولیدکنندگان این دستگاه های پرطرفدار تامین می کند.

سنسور IMX586 سونی از ابتدای عرضه، جایگاه مناسبی در بازار پیدا کرد. حال در پی توزیع جدیدترین سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ، غول ژاپنی نیز ظاهرا خود را برای ارتقای سنسور IMX586 آماده می کند. سونی به تازگی با انتشار یک تیزر، از سنسور IMX686 جدید خود رونمایی کرده است.

متاسفانه هنوز جزییات خاصی درباره مشخصات سنسور IMX686 در دسترس نیست. هرچند پیش بینی می شود که این سنسور به لنز 60 تا 64 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. در این تیزر، عکس های متعددی نشان داده می شوند که با استفاده از سنسور آینده سونی گرفته شده اند. البته وضوح تصاویر نامشخص بوده و سونی در این تیزر تنها به تاریخ عرضه IMX686 در سال 2020 اشاره کرده است. سنسور جدید به احتمال زیاد در بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار 2020 به کار گرفته خواهد شد.

البته باید خاطر نشان کرد که محصول جدید سونی تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی به کار گرفته نشده است. به بیان دیگر سونی به منظور نمایش قابلیت های سنسور جدید خود، تصاویری را به نمایش گذاشته که در حقیقت به وسیله یک بورد آزمایشی متصل به کامپیوتر تهیه شده اند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع