برتری گوشی شیائومی می سی‌سی ۹ پرو از آیفون ۱۱ پرو از نظر دوربین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش، سایت DxOMark به تازگی دو گوشی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را با یک‌دیگر مقایسه کرد و از آن جایی که این دو دستگاه دوربین یکسان و پردازنده مشابهی دارند، خبر داد که هر دوی آنها امتیاز ۱۱۷ را دریافت می‌کنند تا در رده سوم برترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین و همرده با محصولات سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ قرار گیرند. این اتفاق باعث شد تا پرچمداران سال ۲۰۱۹ اپل پس از هوآوی میت ۳۰ پرو (Huawei Mate 30 Pro) و شیائومی می سی‌سی ۹ پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) یا می نوت ۱۰ (Mi Note 10) که به تازگی معرفی شده، جای‌گیری کنند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، آیفون ۱۱ پرو می‌تواند تصاویر شفاف و با رنج دینامیک بالایی بگیرد که در آنها رنگ‌ها پویا و طبیعی هستند. به علاوه، لنز زاویه گسترده نیز به خاطر به ثبت رساندن دقیق جزئیات و انحراف رنگی مناسب از توانایی زیادی برخوردارست.

متأسفانه وجود نویز در تمامی مناظری که نورپردازی انجام می‌شود و از بین رفتن جزئیات در تصاویر از نماهای دور، DxOMark را مجبور کرد که به این محصولات اپل نهایتاً همان امتیاز ۱۱۷ را اعطا کند.

کیفیت ویدیوهای ضبط شده هم فوق‌العاده بوده و رنج دینامیک نیز در آنها بسیار بالاست و جزئیات به صورت تمام و کمال دیده می‌شوند و ثابت‌سازی نیز به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد. نقاط ضعف این فیلم‌ها نبود تعادل در رنگ سفید و خوب نیفتادن برخی قسمت‌ها بود ولی با این وجود، دریافت امتیاز ۱۰۲ توسط آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس نشان‌دهنده قدرت بالای این دستگاه در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع