گوشی های هوشمند سامسونگ در بازار جهانی پیشتازی می کنند؛ هواوی در مقام دوم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوشی های هوشمند سامسونگ هنوز در بازار پرفروش ترین هستند. این شرکت کره ای در سه ماهه سوم 2019 موفق به فروش 78.2 میلیون اسمارت فون شده است.

به تازگی آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2019 توسط IDC منتشر شده است. فروش این محصولات رشدی 0.8 درصدی را تجربه کرده است. در این بازه زمانی، فروش گوشی های هوشمند به 358.3 میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با فروش 355.6 میلیونی در سه ماهه مشابه سال گذشته، رشد داشته است. در مقایسه با سه ماهه دوم امسال، فروش گوشی های هوشمند رشدی 8.1 درصدی داشته است.

گوشی های هوشمند سامسونگ همچنان بیشترین فروش را در بازار تجربه می کنند. سامسونگ با فروش 78.2 میلیون اسمارت فون، سهم 21.8 درصدی از بازار دارد و رشد سالانه 8.3 درصدی را تجربه کرده است. انتظار می رود سال آینده با معرفی گوشی های سری گلکسی اس 11، فروش آن افزایش پیدا کند (دوربین سامسونگ گلکسی S11 دارای کدنام هابل است). در مقام دوم، هواوی با فروش 66.6 میلیون دستگاه به چشم می خورد. این شرکت سهمی 18.6 درصدی در بازار داشته و همچنین رشد فروش سالانه 28.2 درصدی را تجربه کرده است.

آمار فروش گوشی های سامسونگ

در مقام های بعدی به ترتیب برندهای اپل، شیائومی و اوپو قرار گرفته اند. این سه برند به ترتیب فروشی برابر با 46.6، 32.7 .و 31.2 میلیون گوشی هوشمند داشته اند و به سهم 13، 9.7 و 8.7 درصدی دست پیدا کرده اند. در میان تمام شرکت ها، هواوی بیشترین رشد را داشته است. با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی دولت ایالات متحده آمریکا، انتظار می رود فروش هواوی در سه ماهه چهارم امسال با کاهش روبه‌رو شود؛ با این حال رفع برخی تحریم ها می تواند دوباره این شرکت را به روال عادی بازگرداند (امکان همکاری مجدد شرکت های آمریکایی با هواوی فراهم می شود).

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع