حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید پراید از مرداد 99 و پژو 405 از خرداد 99 به طور کامل متوقف می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، تولید پراید از ابتدای مرداد 99 و تولید پژو 405 GLX از ابتدای خرداد 99 متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد از مصوبه شب گذشته شورای عالی استاندارد برای توقف تولید پراید و پژو 405 GLX از سال 99 خبر داد. نیره پیروزبخت گفت: «احتمالا خودروهای دیگری نیز مشمول توقف تولید خواهند شد.»

نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مصوبه شب گذشته شورای عالی استاندارد، اعلام کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ «در این جلسه مصوب شد تولید پراید به طور کامل از ابتدای مرداد 99 متوقف شود و تولید پژو 405 GLX نیز از ابتدای خرداد 99 متوقف خواهد شد.»

پیروزبخت ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ «خودروسازان برنامه ادامه تولید برخی خودروهای قبلی در دستور کار دارند و در عین حال اگر شرایط ایجاب کند، خودروهای جدید نیز جایگزین خودروهایی که تولیدشان متوقف شده، خواهند شد.»

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: «در مورد توقف سایر خودروهای قدیمی نیز طی 6 ماه آینده گزارشی توسط سازمان ملی استاندارد تنظیم و به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد شد تا به تصویب برسد.»

توقف تولید پراید

پیروزبخت با تاکید بر اینکه یکباره نمی‌توانیم تولید همه خودروها را متوقف کنیم، گفت: «توقف تولید خودروهای قدیمی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت.»

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ «سعی می‌کنیم تا پایان سال یک بار دیگر جلسه شورای عالی استاندارد را تشکیل دهیم و در مورد توقف تولید برخی خودروهای دیگر تصمیم‌گیری کنیم.»

پیروزبخت در نهایت اعلام کرد: «ممکن است تولید خودروهای دیگر نیز متوقف شود که البته باید وزارت صنعت برای جایگزینی این خودروها برنامه‌ریزی کند.»

در روزهای اخیر با افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی روبه‌رو بودیم که یکی از دلایل اصلی آن، عدم تحویل خودرو از سوی خودروسازان است. در این شرایط، توقف تولید پراید التهاب بازار را افزایش می دهد. بنابراین باید سایپا برنامه مناسبی برای جایگزین پراید داشته باشد (تیبا جایگزین پراید می شود).

در ماه های اخیر چندین بار خبر توقف تولید پراید در فضای مجازی منتشر شد (شماره گذاری پراید از سال آینده متوقف می شود). پس از مدتی، اعلام شد تولید پژو 405 نیز متوقف می شود (تولید پژو 405 تا پایان امسال و پراید تا تیر 99 متوقف می شود).

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع