احتمال تغییر روش استفاده از شیوه ناوبری حرکتی گوگل پیکسل ۴

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیکسل ۴ (Pixel 4) و پیکسل ۴ ایکس ال (Pixel 4 XL) اولین گوشی‌های گوگل به شمار می‌روند که در آنها تکنولوژی Soli این شرکت به کار رفته است. علی‌رغم اینکه این قابلیت برای سیستم تشخیص چهره بسیار کارآمد است ولی به خاطر استفاده از آن برای کنترل موسیقی‌های در حال پخش و رد کردن یا پاسخ دادن به تماس‌ها، کاربردی محدود در زمینه شیوه‌های ناوبری مبتنی بر حرکات دارد. البته این شرایط ممکن است به زودی تغییر کند زیرا کمپانی مالک اندروید می‌خواهد روش جدیدی را برای دسترسی به گوگل اسیستنت به وجود آورد.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط XDA Developers، یک نسخه عرضه نشده از اپلیکیشن گوگل نشان می‌دهد که در تنظیمات گزینه برداشتن و صحبت کردن (Lift-to-talk) اضافه شده و باعث خواهد شد به محض گرفتن گوشی در جلوی صورت، گوگل اسیستنت فعال گردد. این اقدام می‌تواند نشان‌دهنده هدف اصلی گوگل به منظور همگام‌سازی بیشتر دستیار هوشمندش با رابط کاربری باشد.

با این وجود، شواهد نشان می‌دهند که این قابلیت هنوز برای استفاده همه افراد آماده نشده زیرا حتی در برخی مواقع که قفل صفحه نمایش گوشی نیز فعال است، روشن می‌شود. گفتنی است که روش گفته شده باعث خواهد شد تا نوتیفیکیشن‌های از دست رفته که توسط سنسورها دریافت شده‌اند نیز پخش شوند هرچند باز هم به نظر می‌رسد چنین گزینه‌ای با سخت‌افزار مربوطه هماهنگ نشده است.

با این حال، در اعلانات مشاهده شده، عبارت presence data (داده‌های موجود) به چشم می‌خورد که احتمالاً به تراشه Soli در جدیدترین محصولات گوگل اشاره دارد. با این توضیحات، چنان‌چه این ویژگی منتشر شد، مخصوص پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال خواهد بود.

اگرچه این امکانات نیازمند برنامه‌نویسی نسبتاً پیچیده‌ای است اما قطعاً می‌تواند روشی جذاب و خاص برای دسترسی به گوگل اسیستنت به شمار برود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع