حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ افشا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به این معناست که باید منتظر رونمایی از چیپ‌ست پرچمدار بعدی کمپانی کوالکام باشیم. اعتقادات بر این است که جانشین پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با عنوان اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی خواهد شد و اکنون مشخصات مربوط به این پردازنده توسط یک سایت خبری معتبر چینی افشا شده است. کوالکام نیز قبلا اعلام کرده است که قصد دارد اجلاس سالانه‌ی فناوری خود را در اوایل ماه دسامبر برگزار نماید و اکنون ما می‌توانیم امیدوار باشیم که اسنپدراگون ۸۶۵ در همین اجلاس به طور رسمی معرفی شود.

مشخصات پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 افشا شد

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چیپ‌ست پرچمدار جدید کوالکام با فرآیند ۷ نانومتری EUV سامسونگ طراحی و تولید شده است و به احتمال زیاد در انواع ۴G و ۵G عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات افشا شده، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ از یک هسته‌ی اصلی ARM Cortex A77 با سرعت پردازش ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A77 فعال با سرعت پردازش ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A55 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز بهره خواهد برد.

مشخصات پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 افشا شد

در مورد پردازشگر گرافیکی این چیپ‌ست اعتقاد بر این است که اسنپدراگون ۸۶۵ از آدرنو ۶۵۰ به عنوان پردازنده‌ی اصلی گرافیک استفاده خواهد کرد که به میزان ۲۰ درصد از آدرنو ۶۴۰ قدرتمندتر می‌باشد. بسیاری ازذ افراد بر این باورند که اسنپدراگون ۸۶۵ به میزان ۲۰ درصد قوی‌‌تر و سریعتر از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس می‌باشد. سایر گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این چیپ‌ست از رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند و اولین کمپانی‌هایی که از آن در دستگاه‌های خود استفاده خواهند کرد کمپانی‌های شیائومی، سونی و سامسونگ خواهند بود که در پرچمداران بعدی آن‌ها شاهد قدرت‌نمایی این پردازنده‌ خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع