مشخصات بی ام و i4 برای اولین بار فاش شد؛ موتور 530 اسب بخاری

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در ماه های گذشته شاهد انتشار تصاویر جاسوسی بی ام و i4 بودیم. حال امروز برای اولین بار مشخصات فنی این خودروی آلمانی لو رفته است.

تا به امروز شاهد بررسی نمونه اولیه بی ام و i4 در سطح شهر بودیم. به تازگی مشخصات این خودروی تمام الکتریکی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. این خودرو با پلتفرم ماژولار توسعه پیدا می کند و برای آن یک باتری 80 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. موتور الکتریکی این خودرو حداکثر 530 اسب بخار قدرت تولید می کند. مشخصات بی ام و i4 به شتاب 4 ثانیه آن اشاره می کند و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 193 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برای یک خودروی تمام الکتریکی، برد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس گزارش منتشر شده، برد این خودرو بر اساس WLTP اروپا برابر با 600 کیلومتر است که انتظار می رود در ایالات متحده آمریکا حداکثر برابر با 563 کیلومتر باشد. 80 درصد ظرفیت باتری 80 کیلووات ساعتی این خودرو با شارژر 150 کیلوواتی DC در مدت زمان 35 دقیقه شارژ می شود. با 6 دقیقه شارژ، می توان تا 100 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرد.

مشخصات بی ام و i4

گفته می شود این خودرو برای رقابت با تسلا مدل 3، از نسل پنجم باتری ها بهره می برد که در مقایسه با گذشته ابعاد کوچکتری دارد. پلتفرم بی ام و i4 در بسیاری از خودروهای برقی این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و می توان توسط آن خودروهای محور جلو، محور عقب و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک تولید کرد. با توجه به این موضوع، بی ام و می تواند موتور الکتریکی و سیستم تعلیق را در بخش های مختلف خودرو قرار دهد.

انتظار می رود این خودروی آلمانی تا پیش از سال 2021 وارد بازار شود. بی ام و i4 در نسخه های مختلف به فروش می رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع