حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ساخت نخستین نسل از روبات‌های زنبور توسط دانشگاه هاروارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
محققان هاروارد موفق به ساخت روباتی با عظلات نرم شده‌اند که نه تنها مقاومت بسیار بالایی دارد بلکه می‌تواند در شرایط سخت پرواز کند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل  engadget، روبات‌های پرنده‌ای که این روزها در بازار وجود دارند چندان با دوام نیستند اما اوضاع ممکن است به زودی تغییر کند.
محققان هاروارد به تازگی یک زنبور روباتیک ساخته‌اند که با استفاده از ماهیچه‌های مصنوعی و نرم‌اش بدون خطر آسیب دیدگی پرواز می‌کند.
 
این روبات‌ها به صورتی طراحی شده اند که حتی با برخورد با دیوار، سقوط و یا برخورد با روبات های دیگر هیچ اسیبی نبینند. روبات‌های با عضلات نرم پیش از این نیز وجود داشتند اما این روبات از نظر تراکم قدرت و کنترل پرواز در نوع خود سرآمد است.
 
 
 
سازندگان این روبات زنبوری توانسته اند تراکم قدرت را از طریق مواد تصفیه شده بهبود ببخشند. این محرک‌ها با الاستومرهای دی الکتریکی ساخته شده‌اند که تحت میدان مغناطیسی خاصی تغییر شکل می دهند و از خواص عایق بندی مناسبی برخوردارند. رسانایی الکترود به روز شده به آنها کمک می کند که بتوانند مانند محرک‌های سخت سایر روبات‌ها در این اندازه روی امواج 500 هرتزی کار کنند.
 
علاوه بر این سرهم کردن و جایگذاری قطعات آن نیز بسیار آسان ایت و شما می توانید برای مدیریت وظایف پیچیده‌تر از بال‌ها و محرک‌های بیشتری استفاده کنید. مدل اصلی این زنبور روباتیک برای پرواز کنترل شده نیازمند 8 بال و چهار محرک بود.
 
این فناوری هنوز در مقایسه با روبات های فعلی کامل نیست اما محققان سازنده این روبات امیدوارند که بتوانند ان را بهبود بخشیده و بتوانند به فروش برسانند. محققان یاد شده اگر بتوانند این کار را با موفقیت انجام بدهند می توانند آن را برای براورده کردن نیاز های بسیار زیادی به فروش برسانند. هاروارد امیدوار است که این روبات ها در ماموریت های تجسس و نجات به کار بیایند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع