حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل شیوه کنترل نرم‌افزار iOS را تغییر می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از انتشار حاشیه‌ساز iOS 13 که اشکالات و باگ‌های فراوانی در آن مشاهده شد، اپل تصمیم دارد تا با انتشار iOS 14، فرایند کنترل نرم‌افزارهای خود را متحول کند.

نسخه شماره ۱۳ سیستم‌عامل iOS با نام iOS 13 و به‌خصوص دو ویرایش اول این نسخه، سریعا به داشتن مشکلات و باگ‌های فراوان بدنام شدند. 

به گزارش بلومبرگ، اپل تصمیم دارد با ایجاد تحول در شیوه تولید سیستم‌های عامل‌ خود، از تکرار این اتفاق جلوگیری کند و برای انتشار iOS 14 سبک و سیاق جدیدی، در پیش گرفته است.

در ادامه بخوانید:

براساس این گزارش، تا به امروز شیوه کار مهندسان اپل به این صورت بوده است که امکانات و ویژگی‌های جدید را معمولا با دستپاچگی و بدون اینکه کاملا کنترل و آزمایش شوند، به سیستم‌های عامل‌ روز اپل اضافه می‌کردند. در حقیقت اجرای یک سیستم‌عامل جدید با وجود تعداد بسیاری از بخش‌ها و اجزای متفاوت در سطوح مختلف پایداری، استفاده از ابزارهای کنترل و آزمایش نسخه‌های جدید iOS را به کابوسی دشوار برای اپل تبدیل می‌کرد و همین امر باعث می‌شد تا کنترل کیفیت واقعی نرم‌افزار برای مهندسان اپل دشوار و تا حدودی ناممکن باشد.

اما شیوه کار در طراحی iOS 14 کاملا دگرگون شده است و تمامی امکانات درون‌فرایند سیستم‌عامل، به‌صورت پیش‌فرض، غیرفعال هستند و فعال کردن آن‌ها، تنها از طریق یک منوی پیکربندی خاص، امکان‌پذیر خواهد بود. این روش به مدیریت اپل اجازه می‌دهد که سیستم‌عامل جدید خود را با انعطاف‌پذیری و سازگاری بیشتری روانه بازار کنند؛ چراکه امکانات و ویژگی‌هایی که هنوز فرایند کنترل کیفیت خود را به‌طور کامل نگذرانده‌اند و آمادگی انتشار ندارند، به‌راحتی حذف می‌شوند و تنها بخش‌هایی که آماده بهره‌‌برداری هستند منتشر خواهند شد.

این روش جدید به‌زودی برای آیپد، اپل واچ، سیستم‌عامل مک و تلویزیون‌های اپل به‌کار خواهد رفت و اپل انتظار دارد تا ios 14 را به‌شکل یک بسته از امکانات متفاوت، منتشر کند؛ هرچند ممکن است در صورت نیاز، رونمایی از برخی ویژگی‌ها، تا انتشار ios 15 به تأخیر بیافتد.

گزارش بلومبرگ اضافه می‌کند که مهندسان اپل کم‌کم به این نتیجه رسیده‌اند که ios 13 برای حضور در رویداد WWDC (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل) آمادگی کافی را ندارد و به‌نظر می‌رسد که اپل از رفع کامل ایرادات iOS 13 ناامید شده و در عوض روی تکمیل iOS 14 تمرکز کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع