حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

در شرایط قطعی اینترنت موبایل در کشور، ایرانسل اینترنت هدیه می‌دهد!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

همانطور که مستحضر هستید، از هفته آخر آبان ماه با افزایش قیمت بنزین، ناآرامی‌ها و درگیری‌هایی در مناطقی از کشور روی داد که پیرو آن، شورای امنیت ملی در اقدامی که امنیتی خوانده می‌شود رای به قطع اینترنت برای مدتی نامشخص داد. البته در این مدت اینترنت داخلی یا همان «ملی» برای کاربران در دسترس قرار داشت ولی کاربران امکان دسترسی به اینترنت بین‌الملل و بسیاری از سرویس‌ها، وب‌سایت‌ها و پیام‌رسان‌های پراستفاده و محبوب را نداشتند. تا به این لحظه، گزارش‌ها حاکی از آنند که اینترنت خانگی یا ADSL به شبکه جهانی نت وصل شده ولی هنوز اینترنت موبایل قطع است.

در این چند وقته وزیر ارتباطات هر از گاهی در خصوص این وضعیت و خسارت‌های جبران‌ناپذیری که قطعی اینترنت به بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای کشور وارد ساخته صحبت کرده و مدعی شده این تصمیم به صورت مستقیم از سوی شورای امنیت ملی کشور گرفته شده است نه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات. آذری جهرمی حتی با انتشار ویدئویی از مردم بابت این موضوع عذرخواهی کرد و از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و اپراتورهای همراه خواست تا مدت زمان اعتبار بسته‌های اینترنت خریداری شده مردم را تمدید کنند و به پاس دلجویی از آن‌ها، یک گیگابایت اینترنت رایگان به همه مشترکان همراه هدیه دهند.

به گزارش ایتنا، نکته جالب اینجاست که با وجود اینکه هنوز اینترنت موبایل در اکثر شهرها و استان‌های کشور وصل نشده و بنابر گزارش‌ها تنها برخی مناطق محدود به اینترنت دسترسی دارند، مدیرعامل ایرانسل بلافاصله پس از انتشار ویدئوی عذرخواهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار توییتی نوشت که «ما برای وصل کردن آمده‌ایم» و به نوعی کاربران را به استفاده از ایرانسل برای اتصال به اینترنت ترغیب کرد و خبر از عرضه یک گیگابایت اینترنت هدیه داد.

لازم به ذکر است که مهلت استفاده از بسته هدیه ایرانسل که شامل یک گیگابایت اینترنت است، تنها چهل و هشت ساعت است؛ بنابراین و با توجه به قطعی اینترنت موبایل در کشور، کاربران عملاً امکان استفاده از این هدیه را ندارند! سوالی که مطرح می‌شود این است که با در نظر گرفتن این شرایط، چنین اقدامی از سوی اپراتور دوم کشور، چه توجیهی دارد؟ زمانی که هنوز اینترنت موبایل به صورت کامل وصل نشده، این یک گیگابایت اینترنت رایگان به چه درد کاربران خواهد خورد و چه نیازی از آن‌ها را بر طرف خواهد کرد؟ مشخص است که با رفتاری غیرحرفه‌ای از سوی یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطی کشور طرف هستیم و نیاز است تا هرچه سریع‌تر با انتشار بیانیه‌ای این شتاب‌زدگی در واکنش نشان دادن به صحبت‌های وزیر ارتباطات توجیه گردد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع