حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن فیسبوک نیز از حالت تاریک پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آخرین اپلیکیشن اندرویدی که قرار است از حالت تاریک پشتیبانی نماید دیگر اپلیکیشن اختصاصی گوگل نیست بلکه اپلیکیشن فیسبوک با بیش از ۵ میلیارد بار دانلود از پلی استور می‌باشد. این اپلیکیشن سرعت تخلیه‌ی باتری را افزایش می‌دهد و هیچکس نمی‌دانید در پس زمینه چه کارهایی انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که ما فقط در مورد فیسبوک صحبت می‌کنیم نه هیچ اپیلیکیشن دیگری! اکنون می‌توانید شما نیز به جمع مخالفین فیسبوک بپیوندید زیرا این شرکت یکی از چهار شرکت‌ بزرگ (به علاوه‌ی اپل، آمازون و گوگل) می‌باشد که توسط وزارت دادگستری آمریکا مورد اتهام نقض قوانین انحصار قرار گرفته است. با این حال، بازهم این موضوع مانع از نقض توسعه‌ی حالت تاریک در نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن فیسبوک نشده است.

هم‌اکنون اپلیکیشن مسنجر فیسبوک گزینه‌ی “Dark mode” را دارا می‌باشد و از طرفی دیگر وب‌سایت این شبکه‌ی اجتماعی نیز دارای حالت تاریک است. اکنون گویا کمپانی فیسبوک برای اولین‌بار چند ماه قبل پروژه‌ی ایجاد حالت تاریک برای اپلیکیشن اندروید را آغاز کرده است، زیرا یکی از کاربران ردیت تصویری را منتشر نموده که نشان می‌دهد این اپلیکیشن چند ماه قبل در حالت تاریک ظاهر شده است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این حالت تنها در مدت کوتاهی بر روی اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک نمایان شده و از آن به بعد دیگر چنین گزینه‌ای در تنظیمات اپلیکیشن نمایش داده نشده است.

به گفته‌ی این کاربر ردیت، از آن پس هر موقع که سعی دارد حالت تاریک را از طریق بخش تنظیمات گوگل پیکسل برای اپلیکیشن فیسبوک فعال نماید یک پیغام خطا با مضمون “این حالت به درستی بر روی این اپلیکیشن فعال نمی‌شود.” برای کاربر به نمایش در می‌آید.

نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن فیسبوک نیز از حالت تاریک پشتیبانی خواهد کرد

برای افرادی که با حالت تاریک آشنا نیستند باید بگوییم که عملکرد این حالت به صورتی است که UI کنونی موجود در گوشی شما را معکوس می‌کند. به جای دیدن متن سیاه رنگ در یک پس زمینه‌ی سفید، متن‌ها به رنگ سفید درآمده و پس زمینه‌ی رابط کاربری دستگاه شما به رنگ مشکی تغییر می‌یابد. این حالت سبب می‌گردد تا کاربران وقتی از گوشی خود در یک فضای تاریک استفاده می‌کنند، پس زمینه‌ی سفید رنگ به شبکیه‌ی چشم آن‌ها آسیب نزند. همچنین باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه‌هایی که دارای صفحه‌نمایش AMOLED می‌باشند نیز می‌شود. دلیل افزایش طول عمر باتری نیز این است که با خاموش کردن پیکسل‌ها در بخش‌های مناسب از صفحه‌نمایش OLED می‌تواند میزان مصرف باتری را کاهش دهد. اساسا پیکسل‌هایی که خاموش هستند هیچ تاثیری بر روی مصرف باتری ندارند.

این ترفند در حالت تاریک واقعی شکل می‌گیرد و ربطی به استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای ایجاد این حالت ندارد، زیرا آن‌ها عموما از پس زمینه‌ی خاکستری استفاده می‌کنند نه سیاه!

همانطور که می‌دانید پیام‌رسان واتس‌اپ نیز توسط فیسبوک در حال توسعه می‌باشد و از ابتدای سال جاری نیز به دفعات حالت تاریک را برای این پیام‌رسان مورد آزمایش قرار داده است. اینطور به نظر می‌رسد که این حالت قرار است برای نسخه‌ی اندرویدی واتس‌اپ نیز منتشر گردد. شایان ذکر است که تنها تعداد معدودی از کاربران پس از ارائه‌ی حالت تاریک برای اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک حس رضایت دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع