حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به پنل OLED سامسونگ مجهز می شوند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس اطلاعاتی که اخیرا در اختیار رسانه ها قرار گرفته، احتمالا گوشی های سری آیفون 12 پرو به صورت انحصاری به پنل OLED سامسونگ مجهز می شوند.

به نظر می رسد سامسونگ برای استفاده از پنل های Y-OCTA با شرکت اپل به توافق رسیده است. سال گذشته میلادی شاهد انتشار گزارش هایی مبنی بر استفاده از پنل OLED سامسونگ در گوشی های سری آیفون 11 بودیم که البته چنین اتفاقی رخ نداد. حال بر اساس اطلاعاتی که از سوی ETNews در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس به ترتیب به نمایشگر 5.4 و 6.7 اینچی سامسونگ مجهز می شوند (آیفون 12 پرو با 6 گیگابایت رم از راه می رسد).

تکنولوژی Y-OCTA از سنسورهای لمسی on-cell استفاده می کند. با توجه به این موضوع، دیگر نیازی به یک لایه جداگانه حساس به لمس نیست. این فناوری باعث کاهش ضخامت پنل شده و همچنین هزینه های تولید را کاهش می دهد. بر اساس اعلام ETNews، سامسونگ در حال حاضر تنها شرکتی محسوب می شود که می تواند به صورت عمده پنل های موردنیاز اپل را تولید کند.

آیفون 12 پرو پنل سامسونگ

انتظار می رود اپل از 4 گوشی هوشمند جدید در سال آینده میلادی رونمایی کند. آیفون SE 2 به نمایشگر 4.7 اینچی LCD مجهز می شود و آیفون 12 از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED بهره می برد. پنل مورد نیاز آیفون 12 توسط شرکت های سامسونگ و ال جی تامین می شود. این موضوع به معنای عدم استفاده از فناوری on-cell در این گوشی هوشمند و عدم تامین پنل موردنیاز آن توسط شرکت BOE است.

سامسونگ از زمان معرفی گلکسی نوت 7 از پنل های Y-OCTA در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است. گلکسی S8 نیز دارای چنین پنلی است؛ با این حال گلکسی اس 8 پلاس از پنل های قدیمی استفاده می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع