شکایت هواوی از جدیدترین تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمیسیون فدرال ارتباطات یا به اختصار FCC، در تصمیم گیری اخیر خود، حاملان دریافت کننده وجوه USF را از خرید تجهیزات و وسایل متعلق به کمپانی هواوی منع کرده است.

کشمکش های بین هواوی و ایالات متحده آمریکا ادامه دارد. ظاهرا این غول چینی تصمیم گرفته تا با کمیسیون فدرال ارتباطات مقابله کند. این کمیسیون هفته گذشته اعلام کرد که دریافت کنندگان وجوه USF حق ندارند تا از این پول برای خرید تجهیزات از کمپانی های تهدید کننده امنیت ملی، یعنی کمپانی های چینی مانند هواوی و ZTE استفاده کنند. با این حال با توجه به گزارش وال استریت ژورنال، هواوی طی بیانیه ای این اقدام را غیر قانونی خوانده و در حال تنظیم دادخواستی جهت مقابله با این تصمیم است.

دو کمپانی هواوی و ZTE جزو برترین شرکت هایی هستند که از سوی FCC به عنوان تهدید قلمداد شده اند. هواوی در اظهارات خود گفته که تصمیم FCC مبتنی بر اطلاعات دلخواه، شایعات و فرضیات نادرست بوده است. این شرکت افزود منع حاملان از کاربرد وجوه USF جهت خرید تجهیزات و وسایل هواوی، تاثیرات منفی عمیقی روی اتصال برای مردم آمریکایی در نواحی شهری و روستایی خواهد داشت.

کمیسیون فدرال ارتباطات

این شرکت چینی در ادامه شرح داد کمیسیون FCC شرکت هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی خوانده، در حالی که هیچ مدرکی دال بر این امر ارائه نداده است. FCC تنها بر اساس یک دیدگاه نادرست از قانون چین، فرض کرده که هواوی تحت کنترل دولت چین است!

به نظر می آید که دادخواست هواوی جهت مقابله با تصمیم FCC در هفته آینده و در پنجمین دادگاه تجدیدنظر نیو اورلیان به ثبت می رسد. آژانس های دولتی ایالات متحده آمریکا دائما در تلاش هستند تا دستیابی هواوی به بازار آمریکا را محدود کنند. با این حال، تعویق ها و تمدیدهای اخیر، امکان استفاده از سرویس های مختلف را برای مشتریان فعلی این کمپانی فراهم آورده اند. از طرف دیگر، هواوی نیز آمریکا را متهم به حملات سایبری و رفتار بی پروایانه کرده و حتی از دولت آمریکا شکایت کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع