حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت پاناسونیک بخش نیمه هادی خود را به فروش می گذارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت پاناسونیک ماه هاست که با مشکلات مالی بسیاری در بخش نیمه هادی مواجه شده است. حال به نظر می رسد که این کمپانی ژاپنی بالاخره تصمیم گرفته تا واحد خود را به فروش برساند.

در پی مشکلات به وجود آمده در بخش نیمه هادی پاناسونیک، این شرکت تصمیم گرفته تا واحد خود را به دست یک کمپانی میان رده تایوانی بسپارد. این نخستین باری نیست که پاناسونیک با چنین مشکلی مواجه شده، اما ظاهرا کشمکش های بین دولت آمریکا و چین اوضاع را برای این شرکت وخیم تر کرده است.

پاناسونیک در سال 1952 فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرد و در دهه 80 و 90 میلادی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات نیمه هادی در جهان تبدیل شد. با این حال گزارش ها نشان می دهند که این شرکت طی یک سال گذشته و پس از مناقشات تجاری بین چین و آمریکا، حدود 215 میلیون دلار ضرر کرده است. بنابراین پاناسونیک می بایست به هر نحوی که شده، کمبود تقاضا در بخش نیمه هادی را جبران می کرد.

شرکت های تولیدکننده امروزه طیف گسترده ای از تراشه های نیمه هادی را به نمایش گذاشته اند؛ به طوریکه طی سال های اخیر به طور پیاپی شاهد توسعه میکروکنترلرها، تگ های NFC و سنسورهای تصویر هستیم.

واحد نیمه هادی شرکت پاناسونیک اکنون به یکی از شعب Nuvoton تبدیل شده است. البته خود Nuvoton نیز در واقع زیرمجموعه شرکت تایوانی Winbond بوده که عمده شهرت خود را مدیون ساخت تراشه های حافظه همچون تراشه های مربوط به صوت، کنترلر و میکروکنترلر است. اما مشکلات پاناسونیک در اینجا تمام نمی شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که میزان سوددهی در سایر بخش ها، حدودا 27 درصد افت پیدا کرده و به 300 میلیارد ین رسیده است. لذا متاسفانه این امکان وجود دارد که پاناسونیک در سال 2021، واحد تولید LCD خود را نیز به شرکت های سازنده دیگر واگذار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع