حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل پیکسل 4 همچنان مشکل پوشش اولئوفوبیک نمایشگرها دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پوشش اولئوفوبیک گوگل پیکسل ۴ نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند، زودتر از بین رفته و باعث می‌شود تا نمایشگر این پرچم‌دار اثر انگشت بیشتری را جذب کند.

در زندگی افراد زمان‌هایی وجود دارد که از خود می‌پرسند، «آیا این اتفاق تنها برای من افتاده یا سایر افراد نیز با چنین مشکلی دست به گریبانند؟» و تا زمانی‌که از دیگران نپرسیده‌اند، متوجه فراگیربودن مسئله نمی‌شوند. همین موضوع در مورد گوگل پیکسل 4 XL نیز صادق است. هریش جونالاگادا، ویراستار وب‌سایت حوزه‌ی فناوری در androidcentral نیز متوجه شده که پوشش اولئوفوبیک تلفن همراه او که گوگل پیکسل 4 XL است، در قسمت یک‌سوم پایین صفحه‌ی نمایش، طی کمتر از چند هفته استفاده‌ی معمولی از بین رفته است. نگارنده ادعا دارد حس مشابهی را با هریش داشته است. زیرا هنگام مشاهده‌‌ی صفحه‌ی نمایش گوگل پیکسل 4 XL خود، متوجه شده دستگاه مذکور در قیاس با سایر گوشی‌های هوشمند او، تعداد بیشتری از لک‌های به‌وجود آمده از اثر انگشت را حفظ کرده است. او تنها کسی نبوده که به‌صورت مکرر اقدام به پاک‌کردن صفحه‌ی نمایش گوگل پیکسل می‌کرده است. در اصل چنین مشکلی در گوگل پیکسل 4 XL شدیدتر از تمامی گوشی‌های هوشمندی است که پس از پیکسل 3 روانه‌ی بازار شدند.

ذکر این نکته لازم است که یک پوشش اولئوفوبیک، لایه‌ای است که با اضافه‌شدن به صفحه‌ی لمسی با دفع روغن‌ها مانع از ایجاد لک می‌شود. از نظر فنی این پوشش چربی‌گریز و آب‌گریز است. چنین خاصیتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه حس بدی نسبت به نمایشگر گوشی‌هایشان داشته باشند یا به‌گونه‌ای حس کنند چیزی روی دستگاهشان ریخته، از تلفن‌های خود در طول روز استفاده کرده و با انگشت‌هایشان که به روغن طبیعی آغشته‌اند نمایشگر را لمس کنند. از پوشش مذکور در شیشه‌ی پشت گوشی استفاده نمی‌شود تا کاربر بتواند دستگاه را به‌خوبی در دست نگاه دارد؛ اما تقریبا در نمایشگر تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی از پوشش اولئوفیوبیک استفاده می‌شود.

در ادامه بخوانید:

به‌نظر می‌رسد وجود پوشش اولئوفوبیک ناکارآمد در گوشی‌های پیکسل، موضوعی دیرینه است. از بین رفتن زودهنگام لایه‌ی یادشده در گوشی پیکسل ۲، بسیار شناخته‌شده بوده و پس از آن نیز گزارش‌های گسترده‌تری از مشاهده‌ی مشکلی مشابه در پیکسل ۳ خبر می‌داد. نگارنده‌ی مطلب بیان می‌کند که هر دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL او، با مشکل یادشده دست به گریبان بودند و صحبت کردن در مورد آن، مکالمه‌ای رایج بین کارمندان androidcentral بوده است. البته درست است که پوشش اولئوفیوبیک در گوشی‌های هوشمند دیگر نیز به مرور زمان تحلیل رفته و از بین می‌رود، اما چنین روندی در گو‌شی‌های هوشمند سری پیکسل با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.

pixel 2

پوشش گوگل پیکسل ۴ آن‌قدر نازک است که با استفاده‌ی روزمره به‌راحتی از بین می‌رود. چنین موضوعی این سؤال را پیش‌رو قرار می‌دهد که واقعا چه میزان از لایه‌ی اولئوفیوبیک از ابتدا روی گوشی‌های پیکسل وجود دارد؟ وجود ناحیه‌ای خالی از لایه‌ی اولئوفیوبیک در گوشی‌های مذکور واقعا آزاردهنده است. تمیز نگاه‌داشتن قسمت زیرین صفحه‌ی نمایش تنها ۵ هفته پس از استفاده از پیکسل ۴ عملا غیرممکن شده است. در اصل از بین رفتن پوشش یادشده چرخه‌ای اجتناب‌ناپذیر است. با از بین رفتن پوشش، کاربر شروع به پاک کردن لکه‌ها از روی صفحه می‌کند و هرچه بیشتر صفحه را پاک کند، لایه‌ی اولئوفیوبیک بیشتر از بین می‌رود.

راه‌حل این مشکل می‌تواند استفاده از محافظ صفحه‌ی نمایش باشد. این محافظ‌ها فارغ از اینکه ساخته‌شده از شیشه‌ی باکیفیت باشند یا پلاستیک بی‌کیفیت، اغلب دارای پوشش‌های اولئوفیوبیک هستند. راهکار دیگر پیش روی کاربران، کنار آمدن با لکه‌های اضافیِ روی صفحه است. تجربه‌ی شما در مواجهه با گوگل پیکسل ۴ چه بوده است؟ آیا حس کرده‌اید که صفحه‌ی نمایش تلفن همراهتان، بیشتر از سایر دستگاه‌ها اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؟ مسلما تعداد گوشی‌های گوگل پیکسل نسل ۴ که چند هفته عمرشان باشد، در میان کاربران آن‌قدر زیاد خواهد بود که راحت‌تر بتوان به ابعاد مشکل یادشده پی برد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع