حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رابط کاربری جدید ال جی شباهت زیادی به One UI سامسونگ دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ال‌جی ویدئویی از رابط کاربری جدید خود با نام UX 9.0 منتشر کرده که به‌نظر می‌رسد که شباهت بسیار زیادی با رابط کاربری One UI سامسونگ داشته باشد.

ال‌جی به‌تازگی ویدئوی جدیدی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده که آخرین نسخه‌ی رابط کاربری این شرکت به‌نام UX 9.0 را نمایش می‌دهد. این رابط کاربری شباهت زیادی به One UI سامسونگ دارد. ویدئو روز چهارشنبه منتشر شده و قابلیت‌های جدیدی که به‌زودی به دستگاه‌های ال‌جی اضافه می‌شود را نشان می‌دهد.

سامسونگ One UI

پنل اعلان One UI

ال جی UX 9.0

پنل اعلان UX 9.0

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، پنل اعلان UX 9.0 هنگام باز شدن کامل، بیشتر آیکون‌ها را در نیمه‌ی پایینی صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. رابط کاربری سامسونگ نیز از ترفند مشابهی برای کاربری راحت‌تر با یک دست استفاده می‌کند. ظاهرا تفاوت اصلی بین این دو، وجود نوار اسلایدر روشنایی در One UI و عدم وجود آن در رابط کاربری ال‌جی است.

سامسونگ One UI

نرم‌افزار تماس One UI

ال جی UX 9.0

نرم‌افزار تماس UX 9.0

مجددا، نرم‌افزار تماس ال‌جی شباهت قابل‌توجه زیبایی‌شناختی با One UI دارد. هر دو نرم‌افزار دارای بخش‌هایی به‌صورت افقی در پایین و بخشی که در بعضی قسمت‌ها با سایه‌ای از رنگ سبز برجسته شده هستند. نام بخش‌ها متفاوت بوده اما ایده همان است.

سامسونگ One UI

نرم‌افزار ساعت One UI

ال جی UX 9.0

نرم‌افزار ساعت UX 9.0

در ادامه بخوانید:

مشخص است که هر دو رابط کاربری در بخش ساعت از نظر زیبایی‌شناختی مشابه‌اند و از سایه‌ای از رنگ آبی استفاده می‌کنند. کلماتی که بخش‌ها استفاده شده کاملا یکسان هستند؛ هرچند که بخش‌ها Stopwatch و Timer جابه‌جا شده‌اند. هردو نرم‌افزار برای جدا کردن شهرها از بیضی استفاده می‌کنند؛ اگرچه نرم‌افزار ساعت One UI، شهرها را به نیمه‌ی پایین صفحه نزدیک‌تر کرده است.

رابط کاربری جدید ال‌جی حتی با وجود شباهت با One UI، پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به UX 8.0 داشته است. نرم‌افزارها یکپارچه‌تر شده‌اند و حالت تاریک برای تمام سیستم قابلیت فعال شدن دارد. نرم‌افزار گالری ساده‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد و فضای بیشتری برای آلبوم‌های کاربر دارد.

دسترسی UX 9.0 برای گوشی‌های ال‌جی هنوز مشخص نیست؛ هرچند این رابط کاربری برای G8X ThinQ که مبتنی بر اندروید ۹ بوده، منتشر شده است. ال‌جی برنامه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۰ در کره جنوبی را آغاز کرده است و قصد دارد تا پایان سال نسخه‌ی پایداری در این کشور منتشر کند. پس می‌توان انتظار داشت که برخی کشورها سال آینده این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع