اتحادیه اروپا فعالیت های گوگل را تحت بازرسی قرار می دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اتحادیه اروپا طی بیانیه ای رسما اعلام کرد که از این پس فعالیت های گوگل را تماما تحت نظر گرفته و آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

اقدامات و فعالیت های اخیر گوگل، پرسش های بسیاری را در ذهن بسیاری از افراد ایجاد کرده که یکی از مهم ترین آن ها، علت جمع آوری اطلاعات کاربران توسط شرکت است. حال اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به منظور یافتن پاسخی مناسب برای پرسش مطرح شده، رفتار گوگل را زیر ذره بین قرار دهد. کمیسیون اروپایی در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز، رسما صحت این موضوع را تایید کرد و از آغاز تحقیقات مقدماتی خبر داد.

جزییات این طرح هنوز مشخص نیست؛ با این حال اسناد فاش شده نشان می دهند که این تحقیقات عمدتا روی جستجوهای محلی، تبلیغات، سرویس های ثبت نامی، مرورگرهای وب و مواردی از این قبیل متمرکز خواهند بود. به بیان دیگر، اتحادیه اروپا این بار هسته کسب و کار گوگل را نشانه رفته است.

شرکت گوگل قبلا اعلام کرده بود که هدف از جمع آوری داده های کاربران، بهبود سرویس های ضروری و پر کاربرد است. طبق اظهارات گوگل، این کار به افراد اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی اطلاعات خود داشته باشند و در مواقع لازم آن ها را مدیریت و یا حذف کنند.

اتحادیه اروپا و فعالیت های گوگل

انجام این تحقیقات لزوما به معنای گناهکار شناخته شدن این کمپانی بزرگ نخواهد بود. با این حال گوگل در گذشته نیز به دلیل سیاست ها و اقدامات نادرست خود مجبور به پرداخت جریمه 8.8 میلیارد دلاری شده بود. بنابراین چندان جای تعجب نیست اگر این شرکت بار دیگر به عنوان مجرم شناخته شده و محکوم به پرداخت غرامت های سنگین شود. به نظر می رسد که روش های فعلی گوگل برای جمع آوری داده های کاربران، دیر یا زود این شرکت را به دردسر بزرگی می اندازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع