شرکت اپل در سال 2020 چهار گوشی 5G روانه بازار می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل در سال آینده، چهار گوشی 5G جدید با اندازه های متفاوت را به بازار عرضه می کند. با این حال این کمپانی تصمیم گرفته تا استراتژی عرضه خود را برای سال 2021 تغییر دهد.  

طبق گزارش تحلیلگر سرشناسی به نام جی. پی مورگان، اپل قصد دارد تا استراتژی عرضه خود را برای سال 2021 تغییر دهد. مورگان پیش بینی کرده که آیفون های این شرکت دو مرتبه در سال عرضه خواهند شد. اپل برای سال های متمادی است که گوشی های هوشمند خود را در پاییز و قبل از تعطیلات عرضه می کند. به نظر می آید که هدف اپل از این کار، قابلیت تغییر محصولات در برهه های شش ماهه و همچنین رقابت با تولیدکننده های دیگر در طول سال است.

تغییر در چرخه عرضه، شباهت بیشتری با روند عملیاتی OEMهای بزرگ نظیر هواوی و سامسونگ دارد. این کمپانی ها نیز دو گوشی هوشمند پرچمدار متفاوت خود را در دو برهه مختلف از سال معرفی می کنند. اما اپل به دلیل فروش گوشی های گران قیمت که تنها منبع درآمد از سوی سخت افزار موبایل این شرکت به شمار می آید، تنها یک بار در سال به عرضه محصولات جدید خود می پردازد.

صرف نظر از سال 2021، طبق پیش بینی های انجام شده، اپل قرار است تا در سال آینده، چهار نوع آیفون متفاوت با نمایشگر اولد و پشتیبانی از فناوری 5G را روانه بازار کند. گفته می شود که برخی از این مدل ها از فناوری mmWave پشتیبانی نخواهند کرد.

آیفون 5G شرکت اپل

آیفون های سال 2020 دارای سایزهای جدید و متفاوتی هستند. یک دستگاه با نمایشگر 5.4 اینچی، دو دستگاه با نمایشگر 6.1 اینچی و دستگاه چهارم نیز مجهز به نمایشگر بزرگ تر 6.7 اینچی خواهد بود. احتمالا دو مدل بالاتر از فناوری mmWare 5G پشتیبانی کرده و علاوه بر دوربین سه گانه، از قابلیت جدید سنجش سه بعدی برخوردار هستند. دو مدل پایین تر نیز ظاهرا دارای سیستم دوربین دوگانه بوده و از فناوری 5G زیر 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند. این دو دستگاه فاقد قابلیت جدید سنجش سه بعدی هستند.   

به نظر می رسد که سال 2020 سال جهش آیفون های اپل به استفاده از فناوری 5G باشد. کمپانی T-Mobile نیز به تازگی شبکه 5G در سطح ملی خود را راه اندازی کرده و سایر اپراتورهای آمریکایی نیز در سال 2020 به گسترش پوشش 5G می پردازند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع