آیپد پرو و مک بوک پرو به نمایشگر مینی LED مجهز می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که محصولاتی همچون آیپد پرو و مک بوک پرو تا اواخر سال 2020 به نمایشگرهای مینی LED مجهز خواهند شد.

همانطور که می دانید، اپل در حال توسعه فناوری OLED در محصولات جدید است. حال خبر رسیده که این شرکت قصد دارد تا یک پله فراتر رفته و دست به ابتکار جالبی بزند. مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف اپل معتقد است که این شرکت کوپرتینویی تا پایان سال 2020 از نمایشگرهای مینی LED در برخی محصولات خود استفاده خواهد کرد. نسخه بروزرسانی شده آیپد پرو 12.9 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی، نخستین دستگاه هایی هستند که از فناوری جدید بهره می برند. طبق گفته های کو چهار تا شش محصول دیگر نیز به تدریج به نمایشگر Mini LED مجهز می شوند.

اما تفاوت فناوری مینی LED با OLED چیست؟ نمایشگر مینی LED به لحاظ تئوری همان مزیت های نمایشگر OLED را ارائه می دهد اما نواقص کمتری دارد. آرایه فوق متراکم نمایشگرهای LED علاوه بر کنتراست بالا و ارائه طیف رنگی گسترده تر، موجب کاهش ضخامت پنل می شوند. مهم اینجاست که در این نوع نمایشگرها امکان پیکسل سوختگی وجود ندارد. این فناوری بیشتر مناسب دستگاه های پیشرفته است که دقت در آن ها حرف اول را می زند؛ هر چند که محتوای آن ها برای مدت زمان طولانی بدون تغییر باقی بماند.

با اینکه پیش بینی های کو تاکنون عموما درست از آب درآمده، اما بهتر است زیاد به این خبر تکیه نکنیم. برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که اپل در اوایل سال میلادی جدید سری آیپد پرو را به بازار می فرستد. این شرکت معمولا آیپدهای محبوب و با کیفیت خود را دو بار در سال بروزرسانی می کند؛ با این حال احتمال ایجاد تغییرات کوچک آن هم در فواصل زمانی بلند اندکی بعید به نظر می رسد. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که اپل طی این مدت چندان خواهان بازنگری در سخت افزار خود نبوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع