حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سونی سهم عمده بازار دوربین فول فریم را ازآن خود کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سونی با پیشی‌گرفتن از کانن و نیکون، بازار دوربین‌های فول‌‌ فریم ژاپن را در دست گرفته است.

براساس گزارش BNC Ranking، باتوجه‌به افزایش سهم بازار دوربین‌های فول فریم سونی درمقایسه‌با کانن و نیکون، این شرکت توانست بازار دوربین‌های فول فریم را ازآنِ خود کند. از نوامبر ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۱۹ (آبان‌ ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸)، سهم بازار دوربین‌های فول فریم و دوربین‌های APS-C و دوربین‌های دیجیتال لنز ثابت سونی افزایش چشمگیری تجربه کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد سهم بازار دوربین‌های فول فریم سونی از ۳۱/۸ به ۳۸ درصد افزایش یافته است. این در حالی‌ است که سهم بازار کانن از ۳۷/۸ درصد در سال گذشته، به ۳۶ در سال جاری کاهش یافته و باعث شده این شرکت به رتبه‌ی دوم سهم بازار سقوط کند. سهم بازار دوربین‌های فول فریم نیکون نیز از ۲۹/۱ درصد در سال گذشته، به ۲۴ درصد افت کرده است. 

دوربین سونی

در ادامه بخوانید:

همان‌طورکه در تصاویر مشخص است، سهم بازار سونی برای هر سه نوع دوربین بیش از دو شرکت دیگر است که در نمودار با رنگ آبی تیره (واحد سهم) و آبی روشن (درآمد سهم) نشان داده شده است. وضعیت کانن و نیکون نیز در نمودار دیده می‌شود.

باتوجه‌به نمودار نیکون شدیدترین افت واحد سهم و درآمد سهم را تجربه کرده است. همان‌طورکه ملاحظه می‌کنید، افت ۳۰ درصدی در درآمد سهم نیکون در بازار دوربین‌های APS-C ثبت شده است که در‌مقایسه‌با درآمد سهم سونی، رشد ۴۴ درصدی را در همان دسته‌بندی محصولات نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

دوربین سونی

براساس گزارش BCN، دوربین‌های فول فریم و ،DSLR تنها حدود ۱۰ درصد از کل فروش بازار را به‌خود اختصاص می‌دهند. دوربین‌های APS-C بدون آینه و DSLR بیشترین فروش بازار را در دست دارند. همچنین در گزارش یادشده‌، آمده است شرکت‌های کانن و نیکون به‌مرور بیش‌ازپیش وارد بازار دوربین‌های فول فریم بدون آینه می‌شوند که اکنون در دست سونی است. باید ببینیم سونی به‌صورت مقطعی این بازار را دراختیار دارد یا با افزایش رقابت، سهم بازار کمتری ازآن سونی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۸، هدف سونی این بود به برند برتر در بازار دوربین تبدیل شود و از آن زمان به‌بعد، پیشرفت درخورتوجهی برای دستیابی به این هدف کرد. در گزارش ماه مه DPReview گفته شد در سال گذشته، سونی رتبه‌ی دوم را در بازار لنز دوربین ازآن خود کرده و با سهم بازار (براساس درآمد) ۲۳ درصدی، توانسته به‌جای نیکون در رتبه‌ی دوم جای گیرد.

دوربین سونی

گزارش مالی ۲۰۱۸ سونی از سهم بازار ۲۴ درصدی این شرکت و رشد ۴ درصدی سهم بازار درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهد. وضعیت مالی نیکون نیز در آخرین گزارش مالی شرکت به‌خوبی نشان داده شده است. ظاهرا نیکون استراتژ‌ی‌های جدیدی برای سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۰ برای خود در نظر گرفته تا بتواند فروش بیشتری برای خود رقم بزند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع