سونیک مکس 3D شرکت کوالکام دو اثر انگشت را به طور همزمان اسکن می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اولین نسخه سنسور اثر انگشت کوالکام به دلیل مساحت کوچک، مشکلات بسیاری را به وجود آورده بود. اما ظاهرا نسخه جدیدتر این سنسور، سونیک مکس 3D با داشتن مساحت بیشتر حدود 17 برابر، بسیاری از این مشکلات را حل می کند.

شرکت کوالکام به تازگی از نسل دوم سنسور اثر انگشت درون صفحه ای خود به نام سونیک مکس 3D رونمایی کرده است. این سنسور 17 برابر بزرگ تر از سنسور سونیک 3D اصلی بوده و بسیاری از مشکلات آن را حل کرده است. در حقیقت سنسور جدید می تواند دو اثر انگشت مجزا را به طور همزمان خوانده و روند اعتبارسنجی را بهبود بخشد. 

نخستین نسل سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، سنسور سونیک 3D در این نسخه جدید بهبود پیدا کرده و قابلیت اطمینان و امنیت آن افزایش یافته است. صرف نظر از مشخصات عالی گوشی گلکسی S10 سامسونگ، وجود نسل اول سنسور سونیک 3D موجب مشکلات متعددی برای این گوشی شده که از جمله آن ها می توان به عدم دقت در خواندن اثر انگشت، سرعت پایین و ایجاد مسائل امنیتی به سبب برخی محافظ های صفحه اشاره کرد.

اما به نظر می رسد که سنسور جدید، به دلیل برخورداری از مساحت بیشتر، به این مشکلات رسیدگی کرده است. سونیک 3D دارای مساحت 9×4 میلیمتر مربع بوده و سونیک مکس 3D مساحتی برابر با 30×20 میلیمتر مربع دارد، یعنی 17 برابر بزرگ تر. طبق گفته های شرکت کوالکام، بزرگ بودن این سنسور می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به نسخه قبلی را حل کند. مساحت بیشتر موجب سهولت در قرارگیری و تشخیص مکان اثر انگشت می شود.

از طرف دیگر، سونیک مکس جدید با خواندن و ثبت اطلاعات دقیق و کامل از اثر انگشت، از مسائل مربوط به محافظ صفحه نیز جلوگیری می کند. همچنین امکان اسکن همزمان دو اثر انگشت موجب بهبود و افزایش امنیت می شود. با این حال، سنسور جدید کوالکام همانند نسخه قبلی، باز هم از مشکل سرعت پایین رنج می برد.

البته سنسور سونیک مکس 3D هنوز در هیچ دستگاهی به کار نرفته و قضاوت درباره عملکرد و قابلیت حل مشکلات مرتبط با سنسور قبلی کمی زود است. به طور یقین اخبار و گزارش های بیشتری درباره این سنسور در سال 2020 به دست می رسد. اما طبق شایعات منتشر شده، اپل در حال بررسی فناوری جدید کوالکام و استفاده از آن در آیفون های سال آینده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع