حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نوآورترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌هایی که عمیق‌ترین تأثیر را در صنعت و فرهنگ می‌گذارند، به‌عنوان شرکت‌های نوآور شناخته می‌شوند. آن‌ها ساختار مرسوم را با هدف بهینه‌سازی رویکرد و ارائه‌ی بیشترین ارزش، برهم می‌زنند. Fast Company سالانه فهرستی از این شرکت‌ها منتشر می‌کند و آن‌ها را نوآورترین شرکت‌های جهان می‌نامد. فهرست سال ۲۰۱۹، شامل مجموعه‌ی متنوعی از شرکت‌ها می‌شود که با راهکارهای گوناگون، پیشرفت در جهان امروزی را معنا کرده‌اند. درادامه‌ی این مطلب تک تایمز، ۵۰ شرکت برتر را معرفی می‌کنیم که از نگاه رسانه‌ی مذکور، لقب نوآورترین کسب‌وکارهای سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دادند.

فهرست ۵۰ شرکت نوآوری که درادامه می‌خوانید، مجموعه‌ای از ایده‌ها و حوزه‌های فعالیت را شامل می‌شود. از حوزه‌های پرکار در این فهرست می‌توان به خدمات زیست‌فناوری، سرگرمی، تجارت الکترونیک و فین‌تک اشاره کرد. شاید دقت در روند کاری و ایده‌ی این شرکت‌های نوآور، بتواند راهکاری برای شروع کسب‌وکارهای جدید یا بهینه‌سازی فعالیت کسب‌وکارهای کنونی در اختیار مدیران قرار دهد.

۱. Meituan Dianping

Meituan Dianping

این شرکت پلتفرمی چینی با تمرکز بر آسان‌سازی فرایندهای رزرو و سرویس تحویل در مواردی همچون غذا، هتل و بلیط هواپیما فعالیت می‌کند. آن‌ها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸، تراکنش‌هایی به ارزش بیش از ۳۳/۸ میلیارد دلار را برای ۳۵۰ میلیون نفر در ۲،۸۰۰ شهر جهان مدیریت کردند. تنها در بخش تحویل غذا، ۲/۷۷ میلیارد تراکنش مدیریت شد که به‌معنای ۱۷۸ سرویس مبتنی بر Meituan در هر ثانیه در هر روز می‌شود. کاربران به‌صورت میانگین نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد بیشتر از خدمات این شرکت استفاده کردند.

۲. Grab

Grab

شرکت تاکسی اینترنتی Grab که در سنگاپور، جنوب شرقی آسیا، فعالیت می‌کند، در سال ۲۰۱۸ توانست اوبر را از صحنه‌ی رقابت در آن کشور حذف کند. آن‌ها کسب‌وکار محلی اوبر را نیز در سنگاپور خریدند و چند ماه بعد خدمات جدیدی به ۱۳۰ میلیون کاربر اپلیکیشن خود ارائه کردند. از میان خدمات جدید می‌توان به تحویل غذا، رزرو خدمات سفر و خدمات مالی و موارد مشابه اشاره کرد. فعالیت‌های جدید به Grab اکان داد که درآمد خود را در سال ۲۰۱۸ به بیش از یک میلیارد دلار برساند و سه میلیارد دلار سرمایه‌ی جدید برای توسعه‌ی کسب‌وکار دریافت کند. آن‌ها درادامه‌ی سال جاری خدمات سلامت را نیز به‌کمک غول چینی صنعت سلامت دیجیتال، Ping An، به اپلیکیشن خود اضافه می‌کنند.

۳. NBA

NBA

لیگ NBA در دنیای کنونی که انواع سرگرمی‌های مدرن را به کاربران ارائه می‌کند، مخاطب را حفظ کرده است. آن‌ها سال گذشته موفق به رکوردشکنی تعداد مخاطبان برای چهارمین فصل متوالی شدند. سرویس استریم نیز شاهد افزایش ۶۳ درصدی تعداد مخاطبان بود و مجموع درآمد، رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرد. یکی از دلایل افزایش درآمد لیگ مذکور را می‌توان لیگ آنلاین یک‌ساله‌ی NBA 2K دانست که با ۲۱ تیم، رقابت‌های جذابی را برگزار می‌کند و در سرویس توییچ، استریم می‌شود.

۴. The Walt Disney Company

The Walt Disney Company

شرکت‌های باسابقه‌ی متعددی در صنعت رسانه و سرگرمی، تلاش می‌کنند وارد نبرد استریم شوند. دراین‌میان دیزنی بیش از همه جایگاه مناسبی برای رقابت در بازار دارد. آن‌ها در سال گذشته تصمیم گرفتند تغییر مسیر دهند و به‌جای فروش مجوز برای پخش برنامه‌های اختصاصی خود، راه‌اندازی سرویس استریم مستقل را در نظر گرفتند. مدیران دیزنی می‌گویند شرکتشان توانایی‌های بسیار بیشتری از رقبا دارد و آن‌ها به‌خوبی برندشان را می‌شناسند و استراتژی مناسب را برای آن توسعه می‌دهند.

۵. Stitch Fix

Stitch Fix

کریس مودی، دانشجوی فیزیک نجومی در مقطع دکتری، در زمان تحقیق روی پایان‌نامه‌ی خود با استفاده از ابرکامپیوترها تصادف کهکشان‌های با یکدیگر را بررسی می‌کرد. او در اولین شغل غیردانشگاهی خود به‌عنوان دانشمند علوم داده در سال ۲۰۱۳ به شرکت اسکوئر ملحق شد. او یک سال بعد با دوستان هم‌رشته‌ی خود درباره‌ی استارتاپی به‌نام Stitch Fix صحبت می‌کرد که در حوزه‌ی تجارت الکترونیک و فروش کالاهای مد بانوان فعالیت می‌کرد. کریس از دوستانش پرسید چرا باید در چنین کسب‌وکاری فعال باشند؟

با نگاه اول به‌نظر نمی‌رسد استارتاپ Stitch Fix نیازی به دانشمندان علوم داده و تحلیلگران کلان‌داده داشته باشد. وقتی فعالیت آن‌ها را به‌‌صورت عمیق‌تر بررسی می‌کنیم، متوجه اهمیت فرایند تحلیل داده می‌شویم. استارتاپ مذکور کالاهای موردنیاز بانوان را با شناسایی علاقه و مشخصات مدنظر آن‌ها پیدا و با بسته‌هایی به‌نام Fixes برایشان ارسال می‌کند. درواقع مشتری بدون حتی دیدن کالاهای موجود یا اندازه‌گیری ابعاد بدن، کالای مناسب را دریافت می‌کند. کریس امروز با درک نیاز Stitch Fix در این شرکت فعال است.

۶. Sweetgreen

Sweetgreen

شرکت Sweetgreen امروز ۹۱ رستوران در هشت ایالت آمریکا دارد و با ۱۵۰ کشاورز در سرتاسر کشور همکاری می‌کند. آن‌ها مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای با تحویل سریع مواد اولیه باکیفیت هستند که تا پایان سال جاری، ۱۵ مرکز فروش جدید دیگر هم تأسیس می‌کنند.

۷. Apeel Sciences

Apeel Sciences

این شرکت پس از ۶ سال تحقیق و توسعه اکنون محصولی خوراکی دارد که بدون طعم و بو، دوران نگه‌داری میوه و سبزیجات را دوبرابر می‌کند. Apeel Sciences ماه مه گذشته پوشش محافظ و طبیعی خود را روی میوه‌های آووکادو در ۲۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای آزمایش کرد که از میان آن‌ها می‌توان Kroger و Costco را نام برد. فناوری مورداستفاده‌ی Apeel Sciences، سرعت از دست دادن آب و اکسیدشدن را کاهش می‌دهد و درحال‌حاضر مزایای را برای شرکایشان به‌همراه داشته است. فروشگاه‌های Harps پس از استفاده از پوشش مذکور، ۶۰ درصد کاهش دورریز آووکادو را گزارش دادند.

۸. Square

Square

اسکوئر ۹ سال پیش دانگلی برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد که توانایی خواندن اطلاعات کارت‌های اعتباری را داشت. این شرکت هنوز به نوآوری در پیداکردن راه‌هایی برای سهولت پرداخت ادامه می‌دهد. آن‌ها در ماه اکتبر سرویسی به‌نام Square Terminal رونمایی کردند که دستگاه کارت‌خوانی با یک نمایشگر بود. طراحی دستگاه جدید شبیه به گوشی هوشمندی است که روی پایه‌ی زاویه‌دار قرار دارد. ارتباط بی‌سیم، نمایشگر لمسی و قابلیت چاپ رسید، از امکانات دستگاه جدید هستند. به‌هرحال اسکوئر در ترمینال پرداختی خود ظاهری کاملا مدرن‌تر را نسبت به نمونه‌های موجود در بازار ارائه داد.

۹. Oatly

Oatly

در سال ۲۰۱۸ محصولی غذایی جایگزین شیر معرفی شد که از پودر دانه‌های جو دو سر تولید می‌شد. شرکت سئودی Oatly در سال ۱۹۹۴ در سوئد تأسیس شده است و شیر جو را به بازار معرفی کرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ محصول خود را در بازار آمریکا عرضه کردند که به شهرت جهانی آن کمک شایانی کرد. Oatly در سال گذشته افزایش درآمد مناسبی را به‌لطف فروش آنلاین محصولات تجربه کرد.

۱۰. Twitch

Twitch

سارا کلمنس، مدیر عملیات توییچ، اعتقاد دارد هرجا گیمرها باشند، دیگر کاربران هم آن‌ها را دنبال می‌کنند. سرویس ویدئویی آن‌ها امروز تحت مالکیت آمازون قرار دارد و امروز هدفی فراتر از پخش محتوای صرف برای گیمرها دارد. آن‌ها به‌دنبال ایجاد تحول در صنعت تلویزیون زنده هستند. سال گذشته کانال‌های استریم جدیدی در حوزه‌های آشپزی، ورزش و سلامت و گفت‌وگوهای زنده به توییچ اضافه شدند.

۱۱. Target

Target

تارگت نامی آشنا در صنعت خرده‌فروشی محسوب می‌شود. آن‌ها آزمایشگاهی مجهز در مینیاپلیس دارند که در آن، بررسی محصولات جدید برای ارائه به بازار تحت برند اختصاصی را انجام می‌‌دهند. انواع محصولات از لباس کودکان گرفته تا میز و صندلی و حتی مایع ظرف‌شویی، در آزمایشگاه تحقیق و توسعه تارگت دیده می‌شود.

۱۲. Shopify

Shopify

شاپیفای انواع ابزار مدرن را برای فعالان تجارت الکترونیک ارائه می‌کند. شرکت‌های بزرگی همچون Kith و Ford و فعالان صنعت پوشاک ورزشی، از ابزارهای این شرکت برای فروش آنلاین محصولات استفاده می‌کنند. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ حالت خرید با یک کلیک را معرفی کردند که با هر ابزار پرداختی قابلیت هماهنگی دارد. به‌علاوه ابزارهای واقعیت افزوده برای نمایش کالاهای بزرگ همچون مبلمان نیز به‌وسیله‌ی شاپیفای به فعالان تجارت الکترونیک عرضه شد.

۱۳. AnchorAnchorFree

شرکت AnchorFree ابزاری برای تغییر IP دارد که اپلیکیشن آن سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شد. آمار دانلود اپلیکیشن مذکور در سال ۲۰۱۷، ۷۰ میلیون بود. دیوید گورودیانسکی مدیرعامل این شرکت می‌گوید رخدادهای متعددی در جهان و برخی نگرانی‌های امنیتی، موجب افزایش دانلود ابزار تغییر IP این شرکت شده‌اند.

۱۴. Peloton

Peloton

شرکت Peloton هفت سال پیش به‌عنوان تولیدکننده‌ی دوچرخه‌ی ثابت وارد بازار شد. آن‌ها امکان استریم زنده‌ی کلاس‌های دوچرخه‌سواری را ازطریق محصولات خود ارائه می‌کردند. امروز Peloton شرکتی با درآمد سالانه‌ی ۷۰۰ میلیون دلار است که صدها ساعت ویدئو کاربردی برای انواع ورزش‌کاران تولید می‌کند. جان فولی، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، می‌گوید امروز آن‌ها فروشگاه عرضه‌ی محتوای ورزشی هستند.

۱۵. Alibaba Group

Alibaba Group

غول چینی تجارت الکترونیک جهان، علی‌ بابا، رویکردهای نوآورانه‌ی متعددی در سال گذشته از خود به‌ نمایش گذاشت. فروشگاه‌های Hema Xiansheng آن‌ها که با شعار «خرده‌فروشی نو» فعالیت می‌کنند، ترکیبی از تجربه‌ی دیجیتال و فیزیکی را به کاربر ارائه می‌کنند. مدیران علی بابا اعتقاد دارند مصرف‌کننده‌های امروزی دیگر تفاوت چندانی بین خرید آنلاین و آفلاین قائل نیستند و برندها و خرده‌فروش‌ها نیز باید همین رویکرد را دنبال کنند.

۱۶. Truepic

Truepic

شرکت Truepic در زمینه‌ی اعتبارسنجی محتوای بصری فعالیت می‌کند. امروزه فناوری‌هایی همچون دیپ فیک و ویرایش حرفه‌ای ویدئو، تشخیص محتوای خبری صحیح را از میان انبوه عکس‌ها و ویدئوها دشوار می‌کند. Truepic دراین‌زمینه ابزارهایی توسعه می‌دهد که نبردی تمام‌عیار را علیه دیپ فیک و فناوری‌های مشابه، پیش می‌برند.

۱۷. Apple

Apple

اپل در طول تاریخ همیشه به نوآوری مشهور بوده است. البته نوآوری جدید آن‌ها در سال ۲۰۱۸، برخلاف سال‌های گذشته گوشی هوشمند یا تبلت نبود. درواقع تراشه‌ی A12 Bionic را می‌توان نوآوری بزرگ کوپرتینویی‌ها دانست که در آیفون‌های پاییز سال گذشته معرفی شد. A12 را می‌توان اولین پردازنده‌ی صنعت دانست که با فرایند هفت نانومتری تولید می‌شود. ۶/۹ میلیارد ترانزیستور در این پردازنده استفاده شده است که سرعت بیشتر را با مصرف انرژی کمتر و قدرت زیاد برای انجام وظایف پیچیده ارائه می‌کند.

۱۸ . Unity Technologies

Unity Technologies

شرکت توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی یونیتی، بیشتر با ابزار نرم‌افزاری شناخته می‌شود که امکان ساخت انیمیشن‌های سه‌بعدی را به بازی‌سازان می‌دهد. هزینه‌ی استفاده از خدمات یونیتی برای کاربران مقرون‌به‌صرفه است. آن‌ها به‌جای پرداخت سهمی از درآمد بازی، هزینه‌ی ثابتی را برای ابزار نرم‌افزاری به شرکت پرداخت می‌کنند. یونیتی در سال ۲۰۱۸ ابزار توسعه‌ی سه‌بعدی خود را به حوزه‌های جدید همچون وسایل خانه، فیلم و خودرو توسعه داد.

۱۹ . Domino’s

Domino

رستوران‌های زنجیره‌ای دومینو شهرت زیادی در آمریکا دارند. این شرکت سال گذشته ۶۰ درصد از فروش خود را ازطریق سفارش‌های دیجیتال انجام داد و موفق شد سی‌امین فصل رشد در فروش را ثبت کند. ارزش سهام دومینو سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت که در بازار پررقابت صنایع غذایی، موفقیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. پیشرفت‌های مذکور به‌خاطر تلاش شرکت برای تحویل هرچه سریع‌تر محصول به مردم رخ داد. آن‌ها انواع روش توسعه‌ از افزایش مراکز توزیع تا حتی تلاش برای بهبود راه‌های خیابانی و جاده‌ای از طریق کمپین را برای بهبود تحویل خود به‌ کار گرفتند.

۲۰. Plaid

Plaid

اپلیکیشن‌های موبایلی امروز امکانات متعددی همچون تجارت سهام و رمزارز (اپلیکیشن Robinhood)، پس‌انداز پول (Acrons و Qapital) و پرداخت (Venmo) را به‌خوبی به کاربران عرضه می‌کنند. همه‌ی اپلیکیشن‌های مذکور، نقطه‌ای مشترک دارند و آن هم استفاده از خدمات Plain است. فناوری‌های شرکت Plain شامل APIهای بسیار متنوعی می‌شود که امکان اتصال شرکت‌های دیجیتال را به خدمات بانک‌داری سنتی ممکن می‌کند.

۲۱. Universal Music Group

شرکت Universal Music Group مجموعه‌ای از هنرمندان موسیقی را مدیریت می‌کند که تعدادی از آن‌ها عموما در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان سال قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، آلبوم Scorpion از Drake سال گذشته برترین آلبوم الپل موزیک بود. Ariana Grande در صدر فهرست هنرمندان زن در اسپاتیفای قرار گرفت. به‌علاوه آهنگ Reputation از Taylor Swift نیز سال گذشته به‌عنوان آلبوم برتر Billboard انتخاب شد. شرکت Universal Music Group در مسیر تحول دیجیتالی که در صنعت موسیقی ایجاد کرد، شکل و شمایل و سبک موسیقی مدرن را نیز شرح داد.

۲۲. Airtable

Airtable

Airtable سیستمی مبتنی بر خدمات ابری است که به همه‌ی کارمندان (از کارآموز گرفته تا مدیرعامل) امکان تحلیل داده با روشی آسان را می‌دهد. استارتاپ مذکور عمری ۶ سال دارد و اکنون ۱/۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود. رشد استارتاپ نشان می‌دهد کاربران به‌راحتی توانایی کارکردن با ابزارهای آن‌ها را دارند. انواع کارمندان با استفاده از Airtable توانایی استخراج تحلیل و چشم‌اندازهای مناسب، افزایش همکاری میان بخش‌ها و ارائه‌ی گزارش از داده را بسته به شغل خود خواهند داشت. 

۲۳. Lineage Logistics

Lineage Logistics

شرکت Lineage Logistics درزمینه‌ی انبارداری و حمل‌ونقل محصولات خوراکی فعالیت می‌کند. ۹۰ درصد از مشتریان آمریکایی به‌خاطر وسعت کشور از محصولات غذایی استفاده می‌کنند که نیاز به نگه‌داری در دمای سرد یا فریزر دارند. Lineage Logistics خدمات انبارداری را برای سه‌هزار مشتری در این حوزه فراهم می‌کند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به والمارت، مک‌دونالد و تایسون اشاره کرد.

۲۴. Kano

Kano

الکس کلین، مدیرعامل شرکت کانو، کیت‌هایی برای کدنویسی و ساخت اسباب‌بازی‌های کامپیوتری تولید می‌کند. او مأموریت شرکتش را ارائه‌ی درکی از فناوری و همچنین افزایش تأثیر آن در زندگی مردم می‌داند. به‌عنوان نمونه‌ای از محصولات شرکت کانو می‌توان به کیت هری پاتر اشاره کرد که در ماه اکتبر با قیمت ۹۹ دلار به بازار عرضه شد. محصول مذکور چوب جادویی اسباب‌بازی می‌سازد که در روند آن، کاربران با برنامه‌نویسی حسگرهای شتاب‌سنج، معناطیس‌سنج و کنترل‌های حرکتی آشنا می‌شوند.

۲۵. Winc

شرکت تولید نوشیدنی Winc در سال گذشته به جمع ۵۰ شرکت این صنعت در آمریکا پیوست. آن‌ها سرویس اشتراک را برای تهیه‌ی نوشیدنی ارائه می‌کنند و مدل کسب‌وکار این صنعت را نیز متحول کرده‌اند. Winc برای تولید محصولات، از نظرسنجی‌های انجام‌شده بین پنج میلیون مشتری خود استفاده می‌کند که ۷۵ درصد از آن‌ها را نسل جوان تشکیل می‌دهند.

۲۶. Zola

Zola

شان لین ما و نوبو ناکاگوچی هر دو سابقه‌ی فعالیت در برند مشهور Gilt را دارند. آن‌ها از نزدیک با مشکلات تجارت الکترونیک همچون انبارداری‌های عظیم و چالش بازگشت کالا برخورد داشته‌اند. همه‌ی این چالش‌ها پیش از راه‌اندازی Zola در ذهن آن‌ها وجود داشت که موجب توسعه‌ی بهتر مدل کسب‌وکار شد. به‌هرحال تا به امروز بیش از ۵۰۰ هزار زوج از خدمات سرویس پنج ساله‌ی Zola برای طراحی و اجرای وب‌سایت ازدواج، فهرست میهمانی و خرید محصول از بیش از ۶۰۰ برند متنوع استفاده کرده‌اند.

۲۷. LanzaTech

LanzaTech

این شرکت چینی بهار سال گذشته در کارخانه‌ی تولید فولاد از گازهای کربن منتشرشده برای تولید سوخت استفاده کرد. آن‌ها در رویکرد نوآورانه‌ی خود از بیورآکتورهایی منحصربه‌فرد بهره بردند. میکروب‌های خاص بیورآکتورها فعال هستند که گاز تولیدشده از سوخت کربن را به اتانول تبدیل می‌کنند. ۱۶ میلیون گالون اتانول در طول یک سال در بیورآکتورها تولید می‌شود. شرکت زیست‌فناوری LanzaTech در شیکاگو با عمری ۶ ساله، سیستم بیورآکتورها را طراحی کرد که قابل استفاده در انواع صنایع هستند. جنیفر هولمگرن، مدیرعامل ،LanzaTech اعتقاد دارد با فناوری جدید می‌توان به دنیا نشان داد بازیافت کربن عملی امکان‌پذیر و با توجیه اقتصادی است.

۲۸ . JioSaavn

JioSaavn

اپل موزیک به‌مرور نفوذ خود را در بازار هند افزایش می‌دهد و اسپاتیفای نیز تصمیم دارد در سال جاری به بازار منطقه وارد شود. استارتاپ JioSaavn با رویکردی مشابه در هند فعالیت می‌کند که به‌گفته‌ی مدیرعامل آن، ریشی مالهوترا، از برتری محلی‌بودن بهره می‌برد. شرکت استریم موسیقی که در اکتبر ۲۰۱۸ و با ادغام استارتاپ استریم Saavn با سرویس موسیقی غول مخابراتی Reliance به‌نام JioMusic شروع به کار کرد. آن‌ها امروز بیش از ۴۰ میلیون ترک موسیقی را در ۱۵ زبان برای ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه ارائه می‌کنند.

۲۹. Jumio

Jumio

شرکت Jumio ابزاری برای تأیید هویت چهره‌ی کاربران ارائه می‌کنند. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید تصویر کارت شناسایی با عکس شخصی و عکس سلفی را بارگذاری کنید تا حساب کاربری‌تان مثلا در بانک یا هر سرویس بزرگ دیگر تأیید شود. به‌عنوان مثال، کاربران WeWork و Airbnb هم برای تأیید هویت خود از این ابزار بهره می‌برند. شرکت در سال ۲۰۱۸ آزمایشگاه جدید هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد که در آن محققان، روش‌های شناسایی خطر کلاه‌برداری در کارت‌های شناسایی را به الگوریتم‌ها آموزش می‌دهند. هوش مصنوعی پس از تشخیص تهدید مذکور، بررسی عمیق‌تر را به بازرسان انسانی محول می‌کند.

۳۰. Foundation Medicine

Foundation Medicine

امروزه مفهومی به‌نام «پزشکی فوق‌دقیق» مطرح می‌شود که ادعای ورود جدی به حوزه‌ی درمان سرطان دارد. در روش‌های مذکور، تومور بیماران سرطانی پیش از تشخیص روش درمان، به‌صورت ژنتیکی بررسی می‌شود. شرکت Foundation Medicine سال گذشته برای آزمایش FoundationOne CDx خود تأییدیه‌ی FDA دریافت کرد که بافت انسانی را برای پیداکردن ۳۲۴ ژن عامل سرطان تحلیل می‌کند. آزمایش مذکور به متخصصان سرطان‌شناسی کمک می‌کند بیماران را برای درمان نهایی به ایمنی‌درمانی، بستری بیمارستانی یا داروهای ژنتیکی راهنمایی کنند که با استفاده از ژن آشنایان ساخته می‌شوند.

۳۱ . Arterys

Arterys

تشخیص زودهنگام ازطریق سی‌تی اسکن می‌تواند در فرایندهای درمان ریه حکم تفاوت مرگ و زندگی داشته باشد. نرخ زنده‌ماندن تعداد افرادی که پس از ابتلا به بیماری بیش از ۵ سال عمر کردند، از ۱۶ به ۵۶ درصد رسید. دراین‌میان متخصصان رادیولوژی در سرتاسر جهان با فشار کاری و تعداد زیاد بیماران روبه‌رو هستند که صف‌های انتظار را برای انجام سی‌تی اسکن طولانی می‌کند. Arterys پلتفرم آنلاین ابری تصویربرداری پزشکی است که راهکارهایی مفید در مسیر افزایش سرعت سی‌تی اسکن ارائه می‌کند.

۳۲. Alnylam Pharmaceuticals

Alnylam Pharmaceuticals

شرکت Alnylam Pharmaceuticals مستقر در کمبریج، ماساچوست سال گذشته اولین خدمات تفسیر RNA موسوم به RNAi را به بازار معرفی کرد و همچنین موفق شد مجوز FDA را برای داروی خود،‌ Onpattro، دریافت کند. داروی مذکور آسیب جانبی به سیستم عصبی و دیگر شرایطی را درمان می‌کند که قبلا مبتلایان به آمیلوئیدوز ارثی، درمانی برای آن‌‌ها دریافت نمی‌کردند.

۳۳. Beautycounter

Beautycounter

برند بیوتی‌کانتر درزمینه‌ی تولید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوست فعالیت می‌کند. آن‌ها سیاستی در تولید محصول دارند که استفاده از ۱،۵۰۰ ماده‌ی اولیه‌ی قانونی، اما مشکوک را در محصولات ممنوع می‌کند. طبق گفته‌ی مدیرعامل بیوتی‌کانتر، گِرِگ رنفرو، ۴۰ هزار نفر به‌عنوان نیروی فروش دورکار مسئولیت تبلیغ و گسترش کالاهای پاک آرایشی شرکت را برعهده دارند. به‌عنوان نمونه‌ای از محصولات جدید این برند می‌توان به محصولات پاک کردن آرایش با قابلیت تجزیه‌ی زیستی اشاره کرد.

۳۴. Sonder

Sonder

فرانسیس دیویدسون، مدیرعامل و بنیان‌گار ساندر، می‌گوید ایده‌ی ابتدایی شرکتش درزمینه‌ی تحول در خدمات و عملیات هتل‌ها در دوران فرمانروایی گوشی‌های هوشمند شکل گرفت. شرکت او را می‌توان استارتاپی با ارائه‌ی خدمات اجاره‌ی آپارتمان معرفی کرد. آن‌ها ایده‌ی اجاره‌ی اتاق Airbnb را با طراحی لوکس هتل‌های تجاری ترکیب کرده‌اند. ساندر در هفت سال، بیش از دوهزار محل اجاره را در آمریکای‌شمالی و اروپا به خدمات خود افزوده است.

۳۵. Indigo Ag

Indigo Ag

شرکت Indigo Ag محصولات زراعی پرورش می‌دهد که مقاومت فراوانی در برابر شرایط آب‌و‌هوایی مختلف دارند. آن‌ها ابتدا گیاهان را در محل‌های غیرمعمول پیدا و سپس از میکروب‌های خاص آن‌ها برای پوشش‌دادن طبیعی دانه‌ها استفاده می‌کنند؛ فرایندی که به تولید دانه‌های زراعی بسیار مقاوم منجر می‌شود. دانه‌ی ذرت مقاوم Indigo در سال ۲۰۱۸ توانست آمار ۱۰ درصد بازدهی بیشتر را درمقایسه‌با دانه‌های سنتی ثبت کند.

۳۶. Nubank

Nubank

شهروندان برزیلی قبلا برای استفاده از خدمات بانکی فقط به چند مؤسسه‌ی بسیار بزرگ محدود بودند؛ بانک‌هایی سنتی که بیشترین نرخ کارمزد را در پرداخت وام دریافت می‌کردند. Nubank با عمری چهارساله امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک دیجیتالی خارج از آسیا شناخته می‌شود که پنج میلیون کاربر دارد. آن‌ها جایگزینی جذاب دربرابر سیستم‌های سنتی هستند و کارت‌های اعتباری با کارمزد کم و حساب‌های کاربری پرداخت دیجیتال ارائه می‌کنند.

۳۷. GOAT

GOAT

GOAT از معدود فروشگاه‌های آنلاین محسوب می‌شود که در حوزه‌ی فروش پوشاک، خصوصا کفش‌های ورزشی نو و دست‌دوم فعالیت می‌کند. آن‌ها از ورزشکاران مشهور برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، کایل کوزما سال گذشته یک جفت کفش مدل ۲۰۰۳ نایک از این شرکت را برای مسابقه‌ی بسکتبال پوشیده بود که علاوه‌بر ادای احترام به بازیکن قدیمی، لبرون جیمز، تبلیغی برای کسب‌وکار GOAT نیز محسوب می‌شد.

۳۸. Snøhetta

Snøhetta

شرکت Snøhetta از غول‌های بین‌المللی صنعت معماری است. آن‌ها در پروژه‌ای ۲۴۵ میلیون دلاری در همکاری با شرکت کانادایی Dialog، کتابخانه‌ی مرکزی کلگری را طراحی کردند. در طراحی این کتابخانه از مفاهیم مدرن استفاده می‌شود و مثلا خبری از میز پذیرش نیست. درعوض کتاب‌دارها در تمامی چهار طبقه‌ی ساختمان می‌گردند و با مشتریان مانند فروشنده‌های فروشگاه‌های اپل معاشرت می‌کنند. Snøhetta سابقه‌ی چشمگیری در طراحی و ساخت ساختمان‌های کتابخانه‌ای دارد.

۳۹. African Leadership University

بیش از نیمی از جمعیت آفریقا کمتر از ۱۹ سال دارند و این منطقه تا سال ۲۰۳۵ به بزرگ‌ترین منبع نیروی انسانی در جهان تبدیل خواهد شد. درضمن، بیش از یک میلیارد نفر نیروی کار در آفریقا خواهند بود که قطعا تحول منطقه را برعهده می‌گیرند. فرد سوانیکر، کارآفرین غنایی، باتوجه‌به چنین آمارهایی تصمیم گرفت مؤسسه‌ی آموزش متوسطه‌ی African Leadership Academy را در سال ۲۰۰۸ در ژوهانسبورگ تأسیس و تمرکز خود را روی آموزش عالی معطوف کند. او در سال ۲۰۱۵ اولین دانشگاه را با همین رویکرد در موریس راه‌اندازی کرد تا مفاهیم رهبری را به دانشجویان آموزش دهد. دومین مرکز آموزش عالی نیز در سال ۲۰۱۷ در رواندا راه‌اندازی شد.

۴۰. Fanatics

Fanatics

تیم‌های ورزشی حرفه‌ای امروزه با استفاده از خدمات خرده‌فروشی آنلاین Fanatics می‌توانند به نیازهای طرفداران خود سریع‌تر پاسخ دهند. این شرکت وب‌سایت فروش با حجم پایین ارائه می‌کند که در ورزشگاه‌ها با خدمات اینترنت ضعیف هم اجرایی خواهد بود. به‌علاوه آن‌ها با تحلیل داده، پیش‌بینی نیاز طرفداران را نیز انجام می‌دهند. لیگ NFL سال گذشته در همکاری با Fanatics توانست فروش نمایندگی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد. به‌علاوه Fanatics قراردادهای مهمی با باشگاه‌های بزرگ فوتبال در اروپا امضا کرده است و در لیگ Overwatch ورزش‌های الکترونیکی هم حضور دارد.

۴۱. Unmade

Unmade

حدود ۱۵ درصد از تمامی پوشاک و کفشی که روزانه در بازار جهانی سه‌تریلیون دلاری پوشاک تولید می‌شوند، درنهایت فروخته نمی‌شوند و سرنوشت آن‌ها به محل‌های دفن زباله یا حتی بدتر از آن، سوزاندن ختم می‌شود. هال واتس، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری لندنی Unmade، می‌گوید تولید پوشاک ماه‌ها پیش از فروش محصول در فروشگاه‌ها با طراحی بر حدس و گمان از علایق مشتریان شروع می‌شود. شرکت او خدماتی نرم‌افزاری به برندهای پوشاک ارائه می‌کند تا مشتریان بتوانند کالاهایی شخصی‌سازی‌شده را از برندها بخرند؛ درنتیجه تولید بیش‌ از نیاز برندها نیز کاهش پیدا می‌کند.

۴۲. Modern Fetility

Modern Fetility

شرکت Modern Fetility اولین محصول آزمایش بارداری خانگی خود را ماه مه سال گذشته به بازار عرضه کرد. دستگاه ۱۵۹ دلاری آن‌ها هشت هورمون تولیدمثل متنوع را تنها با یک قطره خون از سر انگشت تحلیل می‌کند. آزمایش‌های پزشکی با نمونه‌ی خون انگشت در سال‌های اخیر برای مقاصد متنوع تحلیل دارو، نظارت بر تغذیه و حتی آزمایش HIV پیشرفت کرده‌اند. منتهی استفاده از این نمونه‌ی خون برای باروری مرسوم نبود که Modern Fetility در همکاری با آزمایشگاه‌های متعدد توانست کارایی آن را اثبات کند.

۴۳. Rocket Lab

Rocket Lab

در دورانی که جف بزوس و ایلان ماسک با تبلیغ موشک‌های عظیم و قدرتمند خود مشغول هستند و توانایی آن‌ها را در ارسال محموله‌های عظیم به فضا به‌رخ یکدیگر می‌کشند، شرکت‌های فضایی دیگری نیز با مأموریت‌های متنوع فعالیت می‌کنند. راکت‌ لب در لس‌آنجلس مستقر است و استراتژی منحصربه‌فردی را در فعالیت‌های فضایی در پیش می‌گیرد. موشک ۱۷ متری آن‌ها، تنها توانایی حمل محموله تا حدود ۲۲۷ کیلوگرم را دارد؛ اما درعوض برای هر پرواز فقط ۵/۷ میلیون دلار هزینه دریافت می‌کند (هزینه‌ی هر ارسال محموله با موشک‌های اسپیس ایکس، ۶۲ تا ۹۰ میلیون دلار است). قیمت ارزان‌تر راکت لب، ارسال ماهواره به فضا را برای انواع شرکت‌های کوچک و بزرگ امکان‌پذیر نشان می‌دهد.

۴۴. A24

A24

استودیو فیلم و سینمای A24 در سال‌های گذشته موفقیت‌های متعددی در حوزه‌ی ساخت و توزیع فیلم تجربه کرده است. از آثار موفق آن‌ها می‌توان به فیلم Eight Grade اشاره کرد که اثری از یوتیوبر مشهور، بو برنهام بود و در جشنواره‌ی فیلم ساندنس هم جایزه کسب کرد. A24 در راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی و توزیع موفق فیلم مذکور، نقش مهمی داشت.

۴۵. Theachers Pay Teachers

Theachers Pay Teachers

پائول ادلمن حدود یک دهه پیش شرکت TpT را در نیویورک سیتی راه‌اندازی کرد که به آموزگاران امکان می‌دهد برنامه‌های درسی خود را به یکدیگر بفروشند. برنامه‌های درسی را نیز آموزگارهای دیگر رتبه‌بندی می‌کنند. TpT در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ برنامه‌ای جدید با هدف ورود به مدارس آغاز کرد. مدیران با استفاده از سیستم جدید می‌توانند برنامه‌های درسی را به‌صورت اختصاصی برای مدرسه یا منطقه‌ی خود سفارش دهند. برنامه‌های آموزشی همچون ابزارهای مدیریت کلاس و ویدئوهای آموزشی به‌صورت درسی، موضوعی یا مجموعه‌ی کامل در TpT فروخته می‌شوند.

۴۶. Ammunition

Ammunition

استودیو طراحی Ammunition مستقر در سن‌فرانسیسکو محصولات جالبی به بازار عرضه می‌کند. از میان آن‌ها می‌توان به Ember Ceramic Mug، ماگ قهوه‌ی هوشمند، اشاره کرد. این ماگ هیتر داخلی دارد که قهوه را ساعت‌ها گرم نگه می‌دارد؛ اما ازلحاظ ظاهری کاملا شبیه به ماگ‌های عادی است. مدیران و طراحان Ammunition تلاش می‌کنند از فناوری برای شتاب‌دهی به زندگی روزمره‌ی مردم بهره ببرند.

۴۷. Sesame Workshop

Sesame Workshop

برنامه‌ی Sesame Street بیش از ۵۰ سال عمر دارد و محتوای آموزشی و تربیتی را در خانه به کودکان ارائه می‌کند. Sesame Workshop با هدف ارائه‌ی همین محتوا برای کودکان بدون خانه راه‌اندازی شد. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ از بنیاد مک‌آرتور کمک‌هزینه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری دریافت کردند تا فعالیت‌های خود را به‌کمک سازمان International Rescue Committee توسعه دهند.

۴۸. Acorns

Acorns

Acorns از پیش‌گامان سرمایه‌گذاری دیجیتال محسوب می‌شود که فرایند پس‌انداز پول را برای کاربران آسان می‌کند. مدیرعامل این شرکت،‌ نوا کرنر، اعتقاد دارد محاسبه‌ی سود و زیان سرمایه‌گذاری و پس‌انداز نباید برای مردم چالش‌برانگیز باشد. آن‌ها از سال ۲۰۱۴ کار خود را شروع کردند و محاسبه‌ی هزینه‌ها و پس‌انداز روزانه را برای کاربران به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. حدود ۳۲۰ برند با Acorns همکاری می‌کنند تا محاسبه‌ی هزینه‌های خرید و موارد دیگر آسان‌تر انجام شود.

۴۹. Mozilla

mozilla

موزیلا سال گذشته و در جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا رویکرد نوآورانه‌ای داشت. این شرکت که مالک و مدیر مرورگر فایرفاکس است، پس از انتشار خبر جمع‌آوری داده‌های کاربران به‌دست فیسوک و سوءاستفاده‌ی شرکتی واسط از آن‌ها، در کمتر از هشت ساعت افزونه‌ای به‌نام Facebook Container برای مرورگر خود عرضه کرد. افزونه‌ی مذکور مانع از ردگیری فعالیت‌های کاربر توسط فیسبوک می‌شود.

۵۰. Punch Bowl Social

Punch Bowl Social

Punch Bowl Social مجموعه‌‌هایی تفریحی را مدیریت می‌کند که تجربه‌ای ترکیبی از بازی و غذا و نوشیدنی را دراختیار مردم قرار می‌دهند. در سال ۲۰۱۲، رابرت تامسون اولین مجموعه را در دنور راه‌اندازی کرد. تامسون ارائه‌ی تجربه‌ی اجتماعی در فضایی با طراحی کلاسیک را رویکردی مثبت برای جذب مخاطب جوان می‌داند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع