حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت فروش دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن و راهنمای خرید از نمایندگی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

داهوا و هایک ویژن 2 برند پرفروش دوربین مدار بسته دنیا هستند. از یک طرف به دلیل قیمت مناسب و از طرف دیگر به سبب کیفیت بالایشان توانسته اند بازار دوربین های مداربسته را قبضه کنند.

بسیاری از مشتریان نسبت به برند های چینی ذهنیت خوبی ندارند اما این دو برند چینی با ارائه محصولات متنوع با کیفیت موفق شده اند رقبای اروپایی بزرگی مثل بوش، سامسونگ، اکسیس و … را کنار بزنند و در صدر لیست پرفروش ترین سیستم های مدار بسته دنیا در ردیف اول و دوم قرار بگیرند.

در همین حال این دو برند با یکدیگر نیز رقابت تنگاتنگی دارند. به طوری که هر یک در صدد ارائه راهکارهای جدیدتر در سیستم های نظارت تصویری و تولید محصولات مورد نیاز این صنعت هستند.

در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به تفاوت قیمت ها و قابلیت های دوربین های مداربسته و به این سوال پاسخ خواهیم داد که “چگونه سیستم دوربین مداربسته مناسب خود را خریداری کنیم”

دلیل تفاوت قیمت دوربین ها در چیست؟

تولید کنندگان دوربین مدار بسته سعی می کنند که دوربین هایی با ظاهر متفاوت و با کیفیت ها و قابلیت های متنوع تولید کنند که مشتریان بتوانند با بودجه مناسب، سیستم مورد نیاز خود را خریداری کنند. به طور کلی در حال حاضر دو نوع سیستم دوربین مدار بسته در بازار بفروش می رسد. یکی سیستم های کواکسیال که به دوربین های HD معروفند و دیگری سیستم های IP که به آنها دوربینهای تحت شبکه می گویند.

سیستم های HD بیشتر برای مشتریان خانگی و پروژه های کوچک کاربرد دارد و از نظر قیمتی نسبت به دوربین های IP ارزان تر هستند. معمولا قیمت دوربین مدار بسته با مشخصات یکسان از یک برند در نوع HD حدود یک سوم یا نصف دوربین از نوع IP هستند.

به طور کلی مشخصه های مثل کیفیت دوربین، اندازه قاب دوربین، نوع جنس بدنه دوربین ، میزان برد دید در شب هر دوربین، قابلیت های وریفوکال و موتورایز و برخی قابلیت های دیگر در قیمت آن موثر است.

قبل از خرید دوربین مدار بسته نیاز خود را کاملا مشخص کنید. مثلا مشخص کنید که چه دوربینی با چه کیفیتی و با چه اندازه ای نیاز دارید و برای دید در شب حداکثر چه متراژی لازم دارید. به این ترتیب می توانید گزینه ای با قیمت مناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 




برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته نیاز به کارشناسی محیط است:

قبل از خرید دوربین مدار بسته دقت کنید که باید تمامی جوانب پروژه در نظر گرفته شود. فواصل و جانمایی دوربین ها بسیار مهم است. اینکه چه دوربینی با چه مگاپیکسلی و با چه لنزی نیاز دارید و اینکه در شب حداکثر برد مورد نیازتان چقدر است باید به طور دقیق کارشناسی شود.

کارشناسی اشتباه سبب اتلاف هزینه و عدم کارایی در سیستم شما می شود. به طور مثال نیاز نیست شما بابت دوربینی هزینه کنید که 80 متر دید در شب داشته باشد اما نهایت شعاع فضای شما 20 متر است و یا نیاز نیست شما دوربینی با رزولیشن بالا را در فضای بسته کوچک تعبیه کنید که در نهایت یک دوربین 2 مگاپیکسلی ارزان قیمت نیاز شما را برآورده می سازد. بنابراین بررسی و ارائه راهکار دقیق شما را به بهترین سفارش و اقتصادی ترین حالت می رساند.

 

آیا قیمت فروش دوربین مدار بسته در تمامی نمایندگی ها یکسان است؟

این سوالی است که خیلی از مشتریان دوربین مدار بسته می پرسند. برند های جهانی معمولا دارای لیست قیمت های مشخصی برای فروش به مشتری و فروش به همکار هستند. مثلا لیست قیمت دوربین مدار بسته داهوا در نمایندگی های آن یکی است و می توان از آن لیست را دریافت کرد. البته میزانی هم تلرانس تخفیف وجود دارد.

لیست قیمت محصولات داهوا را می توانید از سایت “داهوا پارس” که نمایندگی داهوا در ایران است دانلود کنید.

لیست قیمت محصولات هایک ویژن نیز از سایت نمایندگی  دوربین مداربسته هایک ویژن یعنی “هایک ویژن پارس” قابل دریافت است.

 

داهوا و هایک ویژن کدام یک از نظر قیمت بصرفه تر است؟

همانطور که پیشتر اشاره شد هر دو برند رقابت بسیار تنگاتنگی با هم دارند و خب بدیهی است که از نظر تعیین قیمت ها نیز بایکدیگر رقابت می کنند. در حال حاضر در لحظه نگارش این مطلب دوربین های داهوا از نظر قیمت حدود 10 تا 20 درصد نسبت به دوربین های هایک ویژن ارزان تر هستند.

دلیل آن را هم می توان به تولید محصولات اکونومیک و با قیمت پایین داهوا اشاره کرد. داهوا اخیرا موفق شده با کاهش قیمت های فروش دوربین مدار بسته خود میزان فروش خود را بالاتر ببرد. به همین دلیل بسیاری بر این باورند بزودی داهوا رقیب دیرینه خود یعنی هایک ویژن را کنار میزند.

 




محصولات جدید POC و دارای میکروفون داخلی داهوا

یکی از فناوری های جدید در سیستم HDCVI داهوا که سیستم منحصر به فرد تحت کواکسیال داهوا می باشد فناوری POC است. این فناوری باعث می شود برق دوربین ها از طریق دستگاه ضبط تصاویر تامین شود.

شرکت Dahua در محصولات جدید خود این قابلیت را افزوده است که سبب کاهش میزان سیم کشی و حذف منبع تغذیه جداگانه برای دوربین ها می شود.

از دیگر قابلیت های پر طرفدار دوربین های داهوا، قابلیت میکروفون داخلی و ضبط صدا توسط میکروفون دوربین است. داهوا تنها برندی است که در این زمینه بسیار پرقدرت کار می کند.

در اکثر محصولات جدید داهوا میکروفون داخلی در داخل دوربین تعبیه گردیده است که باز هم یکی از برتریهای داهوا نسبت به هایک ویژن را بوجود آورده است.

لیست محصولات POC و میکروفون داخلی داهوا هم اکنون در سایت “داهوا پارس” قابل مشاهده است.

منبع: nitaran.ir

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع