اپل دلیل مکان یابی دائمی در آیفون 11 را شرح داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اطلاعات اخیر حاکی از آن هستند که سرویس مکان یاب گوشی های آیفون 11 همیشه فعال است. حال به تازگی دلیل این موضوع را اعلام کرده است.

برایان کربرز، پژوهشگر حوزه امنیتی اخیرا دریافته است که گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو، موقعیت مکانی کاربر را به طور دائم بازرسی می کند، حتی اگر سرویس های مکان یابی غیر فعال باشند. آیا اپل هر حرکت از سوی کاربران خود را ردیابی می کند؟ خیر! کمپانی اپل در این باره گفته است که آیفون های جدید مجهز به فناوری پهنای باند اولترا (UWB) بوده و به منظور استفاده قانونی از تراشه های UWB باید موقعیت مکانی دستگاه را مورد بازرسی قرار دهند.

یکی از کاربردهای مهم UWB، اشتراک گذاری بی سیم فایل ها در AirDrop است. با این حال قوانین نظارت بین المللی، از این کمپانی آمریکایی خواسته تا تراشه های UWB خود را در بعضی مکان ها غیر فعال کند. به همین دلیل، سرویس مکان یابی گوشی های آیفون باید دائما موقعیت کاربر را بازرسی کرده و در صورت شناسایی این مکان های ممنوع، تراشه های UWB را به طور موقت از کار بیاندازند.

البته اپل خاطر نشان کرده که بازرسی های مرتبط با UWB مطلقا به وسیله دستگاه صورت می گیرند و هیچ گونه داده مکانی ذخیره سازی نمی شود. ظاهرا این کمپانی قصد دارد تا وضعیت تراشه های UWB را در نسخه های آینده iOS تغییر دهد. 

با اینکه ادعای اپل متقاعدکننده به نظر می رسد، اما عملکرد این کمپانی کمی شک برانگیز است. شرکت کوپرتینویی در ابتدای کار هیچ توضیحی درباره یافته های مربوط به موقعیت مکانی و سرنوشت آن ها ارائه نداده و در حال حاضر نیز گمان نمی رود که بازرسی مداوم مکان را به اطلاع کاربران خود رسانده باشد. به بیان دیگر، مردم حق دارند تا نسبت به اهداف غیر خیرخواهانه اپل سوءظن داشته باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع