حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس‌های Gmail , Yahoo, hotmail ندارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال ایمیل تحت نام و نشان پلیس فتا در روزهای اخیر به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این دست ایمیل‌ها را نخورده و هیچگونه اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

به گزارش تک تایمز از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه ارسال این ایمیل‌ها از سوی پلیس فتا نبوده  گفت: ایمیل پلیس فتا تحت سرورهای خود این پلیس می‌باشد و پلیس فتا هیچ‌گونه ایمیلی تحت سرویس دهنده‌های دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میل سرورها ندارد.

وی افزود: پلیس فتا به هیچ عنوان کاربران را با ایمیل برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در فضای سایبر احضار نمی‌کند.

به گفته سرهنگ رجبی در صورت نیاز به احضار کاربران برای پاسخگویی نسبت به اعمال‌شان در فضای سایبر، این دعوت که به درخواست مراجع قضایی می‌باشد به صورت کتبی به درب منزل کاربران ارسال می‌گردد.

این مقام مسئول ادامه‌ داد: این رویه نه تنها برای کاربران حقیقی که کاربران حقوقی مثل شرکت‌ها، نهادها یا دیگر دستگاه‌های اجرایی به صورت اظهاریه کتبی به درب موسسه یا شرکت‌ها می‌باشد.

سرهنگ رجبی یادآور شد: راه کارهای تشخیص اصالت ایمیل‌های ارسالی در سایت پلیس فتا موجود است و شهروندان می توانند با مطالعه این مبحث اطلاعات خوبی کسب کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به هموطنان عزیز توصیه کرد: در صورت مواجهه و دریافت تماس‌های مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع