طبق گزارش‌ها، گوشی جدید اپل، آیفون ۹ خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار می‌رود که اپل در طول سه‌ماهه اول سال آینده، iPhone SE 2 را رونمایی کند. درواقع ممکن است این گوشی تحت یک نام متفاوت عرضه شود، اما ما در عرض یک دقیقه می‌توانیم به حقیقت آن پی ببریم. اول بیایید در مورد این گوشی صحبت کنیم. اولین iPhone SE در اسفند ۱۳۹۴ (مارس ۲۰۱۶) در پاسخ به کسانی که احساس می‌کردند که نمایشگر ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ اس بسیار بزرگ است و یا اینکه این گوشی بیش‌ازحد گران بوده، عرضه شد.

بنابراین اپل طراحی آیفون ۵ اس را دوباره بازگرداند، تراشه A7 را به A9، حافظه رم را به ۲ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسلی عقب را به ۱۲ مگاپیکسل ارتقاء داد. همچنین ظرفیت باتری این گوشی نیز را با ۳.۴ درصد افزایش به ۱۶۲۴ میلی‌آمپر ساعت رسید. iPhone SE با دو پیکربندی ذخیره‌سازی، یعنی ۱۶ گیگابایتی (۳۹۹ دلار) و یا ۶۴ گیگابایت (۴۹۹ دلار) در دسترس بود. یک سال بعد، اپل تولید این دو مدل را متوقف کرد و آن‌ها را به ترتیب با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و به ترتیب یا قیمت‌های ۳۹۹ و ۴۹۹ دلاری، جایگزین کرد. iPhone SE نسبتاً محبوب شد، به‌خصوص در بازاری مانند هند. این کشور دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان بوده، اما درآمد سرانه پایینی دارد. اپل به تولید این مدل در هند به‌عنوان راهی برای صرف‌نظر کردن از تعرفه‌ها که ۱۰۰ دلار به هزینه هر گوشی اضافه می‌کرد، پایان داد.

سال گذشته شایعه شد که اپل قصد دارد تا iPhone SE 2 را به همراه یک صفحه‌نمایش کوچک، فیس آیدی و دوربین TrueDepth عرضه کند. با این ویژگی‌ها این گوشی اساساً شبیه به یک نسخه کوچک از آیفون ایکس می‌شد. اما ظاهراً اپل نظر خود را تغییر داده بود و می‌گفت که می‌خواهد بر مدل‌های تمام‌اندازه که در آن سال عرضه می‌شدند، تمرکز کند. حالا به نظر می‌رسد که ساخت دنباله iPhone SE به بازی برگشته باشد. سوداگران می‌گویند که این تلفن هوشمند از طراحی آیفون ۸ سال ۲۰۱۷ استفاده می‌کند، اما از تراشه قدرتمند A13 Bionic امسال بهره خواهد برد. ازاین‌رو، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که یک صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی LCD با وضوح ۱۳۳۴*۷۵۰ در این گوشی حضور داشته باشد. احتمالاً حافظه رم نیز با ۱ گیگابایت افزایش به ۳ گیگابایت خواهد رسید. قیمت این گوشی نیز احتمالاً از ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی شروع و به ۴۹۹ دلار برای مدل‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی افزایش خواهد یافت. این دستگاه از تاچ آیدی بهره برده و از تاچ سه‌بعدی پشتیبانی نمی‌نماید.

به گفته Macotakara، ازآنجایی‌که این دستگاه شبیه به آیفون ۸ است، محتمل است که آیفون ۹ نامیده شود، البته با مشخصاتی بهتر. تحلیلگر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که اپل بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون نسخه از iPhone SE 2 را طی سال آینده به فروش برساند، اما درنهایت این تخمین را به ۲۰ تا ۳۰ میلیون واحد گوشی تقلیل داد. گزینه‌های رنگی احتمالی عبارتند از: خاکستری فضایی، نقره‌ای و قرمز. کو بر این باور است که iPhone SE ۲ که سال گذشته و به همراه نمایشگر شکافدار و حاشیه‌های باریک طراحی شده بود، در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد.

ازآنجایی‌که آیفون ۹ یک مدل بودجه‌ای خواهد بود، به‌احتمال‌زیاد اتصال ۵G را ارائه نمی‌دهد. در رابطه با این ویژگی، مصرف‌کنندگان باید منتظر پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ که در شهریورماه (سپتامبر) آینده رونمایی خواهند شد، بمانند. این تلفن‌ها می‌توانند شامل آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED، یک چیدمان سه‌دوربینی، حسگر Time of Flight و پشتیبانی از شبکه ۵G باشند. آیفون ۱۲ پرو مکس دارای مشخصات مشابه آیفون ۱۲ پرو خواهد بود، اما یک پنل ۶٫۷ اینچی OLED و یک باتری قوی‌تر را به همراه خواهد داشت. آیفون ۱۲ پلاس/مکس دنباله آیفون ۱۱ است و این به این معنی است که شما باید انتظار یک چیدمان دوتایی دوربین در پشت این گوشی را داشته باشید. به‌جای نمایشگر LCD، این مدل به همراه صفحه‌نمایش OLED و پشتیبانی از ۵G عرضه خواهد شد. برای کسانی که خواهان یک گوشی کوچک‌تر هستند، آیفون ۱۲، مشخصات آیفون ۱۲ مکس/پلاس را در قالب نمایشگری ۵٫۴ اینچی عرضه خواهد کرد.

این مشخصات شاید بعید به نظر برسند، اما باید به منبع آن‌ها احترام گذاشت. مینگ چی کو اگر نگوییم بهترین، حداقل یکی از بهترین‌ تحلیلگران اپل است. به‌عنوان‌مثال، در بهمن ۱۳۹۵ (فوریه ۲۰۱۷)؛ هفت ماه قبل از اینکه اپل به‌طور رسمی آیفون ۸، ایکس و ۸ پلاس را رونمایی کند، کو‌ اندازه صفحه‌نمایش هر سه مدل را فاش کرده بود. وی همچنین دوربین جلویی آیفون ایکس (که هنوز هم آیفون ۸ نامیده می‌شود) را انقلابی توصیف کرد و همه‌چیز را در مورد توانایی‌های نقشه‌برداری ۳ بعدی آن می‌دانست. بنابراین اکنون احتمال قوی وجود دارد که همه این مدل‌ها در سال آینده رونمایی شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع