سه ویژگی جدید نرم‌افزار OneDrive

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت از سه ویژگی جدید برای نرم‌افزار OneDrive خود رونمایی کرد که این ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این سه ویژگی که به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی ماه نوامبر ۲۰۱۹ این نرم‌افزار معرفی شدند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Save for Later
  • Request files
  • Language Localization for OneDrive emails

در ادامه می‌توانید ‌با این سه ویژگی بیشتر آشنا شوید:

Save for Later

با این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا پوشه‌ها و فایل‌های موردنظر خود را در سراسر OneDrive و SharePoint علامت‌گذاری کرده تا در زمانی دیگر به آنها دسترسی داشته باشند. با گذشت مدتی، کاربر فایل‌های و پوشه‌های بسیاری را در بخش Save for Later نرم‌افزار OneDrive خود خواهد دید که کارش را برای دسترسی دوباره به آن فایل‌ها و پوشه‌ها راحت‌تر می‌سازد.

Request Files

مایکروسافت در کنار ویژگی مذکور ویژگی دیگری را نیز با نام Request files منتشر کرده است؛ با این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا لینک‌های به‌خصوص و ویژه‌ای را درست کنند و با آن به فایل موردنظر خود دسترسی داشته باشند. با ویژگی Request file (به فارسی: درخواست فایل) هرشخص می‌تواند با داشتن لینک درخواست شده می‌تواند به فایل موردنظر دسترسی داشته باشد بدون اینکه نیاز باشد به حساب خود در OneDrive وصل شود؛ برای این نوع دسترسی هیچ حسابی لازم نیست! نکته‌ی خوب ماجرا اینجاست که آپلودکننده‌ها تنها قادر به آپلودکردن فایل‌ها خواهند بود هیچگونه اجازه‌ی ویرایش و بازدید بررسی فایل را ندارند؛ حتی قادر به دیدن اینکه چه فرد دیگری ممکن است آن فایل را از طریق Request files درخواست داده باشد نیستند!

در چند موقعیت به‌خصوص، این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی جلوه کند، مثلا این مورد را تصور کنید… :« درخواست برای پایان‌نامه»! جایی که واقعا لازم به برخی نمونه‌های کاری از افراد دیگر دسترسی داشت؛ یا فعال بازاریابی قصد دارد تا نقل‌قول‌های متعددی را برای یک کمپین شامل افراد از اقشار متفاوت گردآوری کند؛ یا یک معلم که تکالیف دانش‌آموزان خود را جمع می‌کند یا مدیری که به دنبال بازخورد  اعضای تیم خود در طول یک دوره‌ی کاری است یا یک نمایندگی مالی و… .

Language Localization for OneDrive emails

اکنون مایکروسافت تا حد ممکن  ایمیل‌ها را به زبان ترجیحی گیرندگان ایمیل بومی می‌سازد، زبان ترجیحی گیرنده در تنظیمات Exchange و AAD قرار دارد. در مورد ایمیل‌های دارای چند گیرنده، منطق داخلی این ویژگی از محتوای سایتی استفاده می‌کند تا ایمیل موردنظر خود را بومی سازد.

OneDrive همنظور که از آن انتظار می‌رود برای تمامی بسترها و پلت‌فرم‌ها قابل دسترسی است، ازجمله: ویندوز، iOS و اندروید و وب. این نرم‌افزار حافظه‌ای به حجم ۶TB وبا سرعت ۵G ارائه می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع