حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری سامسونگ در تولید تراشه‌

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌تازگی سامسونگ برای تقویت تولید تراشه‌های فلش NAND در کارخانه‌ی جدید تراشه خود در چین ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

در ادامه بخوانید:

سامسونگ امسال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های جهان را از دست داد و این عنوان به اینتل داده شد. اما این بدان معنی نیست که سامسونگ تلاشی برای پس گرفتن این عنوان نکند. براساس گزارش رسانه‌های چینی، سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری در کارخانه تراشه‌های خود در چین است. انتظار می‌رود که این حرکت به تقویت حافظه فلش NAND کمک کند و بازار را در سال ۲۰۲۰ با پیشرفت رو‌به‌رو کند. البته بخش بزرگی از تقاضا به دلیل افزایش گوشی‌های هوشمند 5G بوده است. طبق گفته‌ی محققان، سامسونگ در حال حاضر سه چهارم از بازار نوظهور را در اختیار دارد و به‌دنبال تقویت این موقعیت در سال‌های آینده است.

سرمایه‌گذاری سامسونگ در حالی صورت خواهد گرفت که انتظار می‌رود بازار حافظه در سال آینده به‌دلیل محدود بودن منابع و افزایش تقاضا برای دستگاه‌ها و شبکه‌های نسل پنجم دوباره رشد کند. سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های فلش NAND در جهان است که می‌تواند داده‌ها را به‌طور دائم نگه دارد و در دستگاه‌هایی چون تلفن همراه، کارت‌های حافظه، درایوهای فلش USB و درایوهای SSD استفاده خواهد شد.

samsung company

سال ۲۰۱۷ سامسونگ اعلام کرد که در مدت سه سال ۷ میلیارد دلار در کارخانه‌ی Xi خود که تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND تولید می‌کند سرمایه‌گذاری کرده است. رقبای سامسونگ در حافظه‌های فلش NAND شامل SK Hynix کره جنوبی، میکرون و توشیبا مستقر در ایالات متحده هستند. در این میان چندین شرکت چینی نیز تلاش کرده‌اند تا وارد بخش حافظه شوند اما هیچ‌کدام چندان موفق به رقابت با رقبا در خارج از کشور نشده‌اند.

جالب اینجا است که سامسونگ با وجود افت سود ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته هنوز در بخش حافظه انگیزه دارد. البته بیشتر این ضرر سامسونگ مربوط به تقاضای کم تراشه‌های آن بوده که ماجرا در نهایت به‌خاطر کاهش قیمت حافظه‌ها به نفع مصرف‌کنندگان تمام شد. البته در این میان شاید سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری برای رونق تولید دراین‌زمینه منطقی نباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع